כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המחאה נמשכת • אלפים הפגינו: "לפיד וביבי שולחים יד לכיס שלנו"

אלפים הפגינו נגד הגזירות בכמה מוקדים • עימותים בין המפגינים לשוטרים וחסימת כבישים סמוך לביתו של איש העסקים יצחק תשובה, בהפגנה נגד הכוונה לייצא גז • מול בית משפחת נתניהו בקיסריה הציבו מפגינים מזרנים • המפגינים קראו: "ביבי שמן" ו"קחו מההון, תתנו להמון"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

אלפי איש הפגינו במוצאי שבת במספר מוקדים נגד הגזירות הכלכליות.

כאלפיים בני אדם הפגינו בתל אביב. הם צעדו ברחוב אבן גבירול והתאספו בצומת קפלן, סמוך לבנק דיסקונט. המפגינים עמדו דקת דומיה במקום לזכרו של משה סילמן, אשר הצית עצמו למוות במהלך הפגנת מחאה שהתקיימה ביולי 2012. חלק מהמפגינים השליכו נעליים והיכו על זגוגיות סניף בנק.

במהלך הפגנה בה השתתפו מאות מול ביתו של איש העסקים יצחק תשובה בנתניה, נגד החלטת הממשלה לאמץ את וועדת צמח שאמורה לקבוע את תמלוגי הגז, התפתחו עימותים בין המפגינים לשוטרים. כמה מהמפגינים עוכבו לחקירה ושוחררו כעבור כשעה. המפגינים החלו לצעוד מקניון 'עיר הימים', חסמו את הכביש הראשי וצעדו לעבר ביתו של תשובה, המתגורר בסמוך. המפגינים חסמו גם את כביש החוף לכיוון דרום באזור מחלף פולג. המשטרה פיזרה אותם מהמקום.

המפגינים בהפגנות נשאו שלטים עליהם נכתב "לשבור את החזיר", "ביבי שמן", "ולא רוצים גזירות - רוצים גז", וקראו: "קחו מההון, תתנו להמון", ו"לפיד וביבי שולחים יד לכיס שלנו".

במקביל להפגנות בתל אביב ובנתניה, נערכו הפגנות גם מול בתיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים ובקיסריה. כמה עשרות בני אדם הגיעו להפגנה בקיסריה, והמארגנים מתכננים לסיים את ההפגנה בלינה על מזרנים מול ביתו הפרטי של נתניהו.

בירושלים צעדו כמה מאות מפגינים מגן הסוס בעיר לעבר מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור במחאה על המדיניות הכלכלית של הממשלה והגזירות הכלכליות הצפויות. הפגנה התקיימה גם בבאר שבע.















הפגנות מחאה חברתית בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד