י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"רובם לחוצים"

חלופה למתן כהנא: רבנים בציונות הדתית מגבשים רפורמה חדשה

מאז פרסום התוכנית לשינוי מערך הגיור, רבנים במגזר הדתי-לאומי מקיימים מפגשים ושיחות בתדירות גבוהה, חלקם מגבשים בימים אלו חוק גיור חדש, אותו הם מתכוונים להגיש את לשר מתן כהנא, אך הם לא מפתחים ציפיות: "הוא כפוף לעוד כמה גורמים" | כל הפרטים בפרסום ראשון

חלופה למתן כהנא: רבנים בציונות הדתית מגבשים רפורמה חדשה
מתן כהנא צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מספר רבנים בציונות הדתית מגבשים בשבוע האחרון ניסוח חדש של חוק הגיור. כך נודע הערב (חמישי) ל'בחדרי חרדים', תוך שהם מקווים שהיא תתקבל על ידי השר כהנא ותהיה הרפורמה שתאושר בסופו של דבר.

הרבנים מגבשים תכנית שתואמת את ההלכה, ולאחר מכן הם מתכוונים להגיש אותה לשר לשירותי דת מתן כהנא, בתקווה שיגנוז את הרפורמה שהציג כבר לציבור ויאמץ את זו שהם גיבשו. אך יחד עם זאת, כמה רבנים מסופקים לגבי האפשרות שמתן כהנא אכן ייחס להם חשיבות וישנה אותה: "הוא כפוף לעוד כמה גורמים", אומר אחד מהם.

מאז פרסום עיקרי התוכנית לשינוי מערך הגיור על ידי כהנא, מספר רחב של רבנים סרוגים מקיימים מפגשים, חלקם אצל זקן הרבנים הגאון הרב חיים מאיר דרוקמן, ושיחות טלפון בתחום הגיור. "יש רוב עצום של רבנים שמאוד לחוצים שלא יפגעו בכבודה של הרבנות", אומר אחד הנוכחים בפגישות.

פגישת הרבנים בשבוע שעבר. צילום: רפי פריימן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בנוסף לגיבוש חוק אלטרנטיבי על ידי כמה רבנים, בכמה מן הפגישות, הרבנים הדתיים דיברו על תכנים ברפורמה הנוכחית של כהנא שניתן לבצעם בתיאום עם הרבנים הראשיים.

עוד נושא שעלה בפגישות, שעליו יש קונצנזוס גם בקרב הרבנים שכן תומכים ברפורמה, הוא החשיבות של הרבנות הראשית, ולוודא שכוחה יישמר גם בתוכנית של מתן כהנא הנוכחית.

הציונות הדתית כנס רבנים מתן כהנא חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד