כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הנאום שהפך לשיחת היום

הרבי מסאטמר במתקפה חריפה: "נגעלים מסוחרי המזוזות הישראלים"

האדמו"ר מסאטמר הזהיר את חסידיו לא לקנות מזוזות הנמכרות במחיר מוזל. "מי הם הסופרים? מייבאים את המזוזות מארץ ישראל. זו תהיה בושה וחרפה להגיד מי מארץ ישראל כותב את אותן מזוזות. אם היו מסתכלים על הסופרים הללו בפנים, היו נגעלים מהם"

הרבי מסאטמר במתקפה חריפה: "נגעלים מסוחרי המזוזות הישראלים"
חנוכה תשפ"ב בחצר סאטמר צילום: שאט די דאט

האדמו"ר מסאטמר הזהיר את חסידיו, במסגרת נאום חריף שמסר בימי החנוכה בבית המדרש הגדול בקרית יואל במונרו - לקנות מזוזות דווקא מסופרים יראי השם.

"מורי ורבותי", אמר האדמו"ר, "מוכרים כיום מזוזות ותפילין פסולים. חושבים שיש כאן 'מציאה' ומרוויחים 10 או 20 דולר על מזוזה שנמכרת בזול. מי הם הסופרים? מייבאים את המזוזות מארץ ישראל. זו תהיה בושה וחרפה להגיד מי מארץ ישראל כותב את אותן מזוזות".

לדברי האדמו"ר, "אם היו מסתכלים על הסופרים הללו בפנים, היו נגעלים מהם. הם כותבים מזוזות ושולחים את זה לארצות הברית".

"מגיעות לכאן מזוזות הפסולות לחלוטין, וגם כאלה שאינן פסולות לחלוטין, אבל הן כשרות רק בדיעבד, לא לכתחילה - ומי ידבר על מהודר".

הרבי אמר לחסידים כי אלה שרוכשים דירה, משלמים עליה סכומי עתק, וכמובן, שהם גם רוצים מזוזות כשרות. אז שיגישו מיד לסופרי סת"ם יראי השם ולא יחכו עד הכניסה לדירה, שאז תהיה בהלה והוא לא יספיק להצטייד עם מזוזות כשרות ומהודרות.

האדמו"ר המשיך בנאומו למשך זמן רב, הרחיב על עניין חשיבות המזוזות המהודרות, וטען כי "סוחרי המזוזות אינם נאמנים, הם בדיוק כמו כל סוחר ממוצע בשוק".

סופר סתם מזוזות הרבי מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד