כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נפתחה מחדש

שמרתם על העובדים? זה המענק שתקבלו

נפתחה מחדש האפשרות לקבלת מענק "שימור עובדים" עבור עסקים ששימרו עובדים בתקופת משבר הקורונה והיקף פעילותם ירד. ההגשה תתאפשר לחודש ימים נוסף. עד כה ניתנו מענקים לכ-2,400 עסקים בסכום כולל של כ-25 מיליון ש"ח, עבור שימור של כ-15,000 עובדות ועובדים

שמרתם על העובדים? זה המענק שתקבלו
אילוסטרציה צילום: pexels

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הודיעה כי בעקבות פניות שהגיעו אליה, נפתחה מחדש האפשרות לקבלת מענק "שימור עובדים" עבור עסקים ששימרו עובדים בתקופת משבר הקורונה והיקף פעילותם ירד. בסוכנות הדגישו כי ההגשה תתאפשר לחודש ימים נוסף, ולכן כדאי למהר בהגשה.

על פי הודעת הסוכנות, מענק שימור עובדים מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד הכלכלה והתעשייה, ניתן מתוך כוונה לסייע למעסיקים במימון עלויות העסקת עובדים שנמשכה גם לאחר החמרת ההגבלות וירידה בהיקף הפעילות. המענק בסך 5,000 ש"ח על כל עובד שהעסקתו נמשכה בהתאם לתנאי המענק.

הגשת הבקשות לתכנית זו הסתיימה ב-31.8.2021. אולם, בשל בקשות נוספות של עסקים ותקציב זמין, הוחלט לאפשר לעסקים שלא הגישו בקשה למענק ואילו שטרם קיבלו תשובות מרשות המיסים מיום ה-24.8.2021 ואילך, להגיש בקשה מאוחרת.

לטענת הסוכנות, עד כה, ניתנו מענקים לכ-2,400 עסקים בסכום כולל של כ-25 מיליון ש"ח, עבור שימור של כ-13,300 עובדים בשכר מלא (הגבוה משכר מינימום של 5,300 ₪) ועוד מעל 2,800 עובדים חלקיים. העסקים שקיבלו מענקים שימרו בממוצע כ-95% מעובדיהם (ביחס לחודש ינואר או פברואר 2020) על אף שחוו ירידה משמעותית במחזור בתקופת הסגר השני. כ-70% מהעסקים שקיבלו מענק הינם עסקים זעירים המעסיקים עד 5 עובדים וכ-94% הינם עסקים קטנים המעסיקים עד 20 עובדים.

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, מסר: "למרות שתם המועד שבו ניתן להגיש בקשה לפי החלטת הממשלה, בעקבות פניות של עסקים רבים שלא הספיקו למצות את זכאותם, עשינו מאמצים רבים על מנת לאפשר לאותם עסקים שעדיין מתאוששים ממשבר הקורונה, לקבל את הסיוע שהם כה זקוקים לו".

מענקי עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד