י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הוראה בויז'ניץ: לצעוד בקבוצות ולאחוז ידיים

השמחות ב'רחוב האולמות' בבני-ברק טורדות את מנוחת האדמו"ר מויז'ניץ • הסיבה: בעיות צניעות • הפיתרון: לצעוד לחתונות בקבוצות, לאחוז אחד בידו של השני, כשהעיניים מושפלות מטה

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר

לרגל פתיחת עונת החתונות: המוני הבאים להשתתף בשמחות באולמות הממוקמים ברחוב שלמה המלך בבני-ברק - סמוך לבית המדרש מרכז חסידי ויז'ניץ והישיבה של החסידות - טורדים את מנוחתו של האדמו"ר. הסיבה: ברחוב יש תערובת הגורמת לבעיות צניעות.

במהלך סעודה שלישית בשבת הכריז האדמו"ר מויז'ניץ על תקנה חדשה: מהשבוע ילכו הבחורים לחתונות בקבוצות, כשהם אוחזים אחד את השני זה בידו של זה, ועיניהם מושפלות כלפי מטה.

כמו כן קרא האדמו"ר לאברכים, שיעשו הכל בכדי לשמור על העיניים ועל גדרי הצניעות בדרכם לאולמות, ב"כדי שלא תהיה מצוה הבאה בעבירה".

בנוסף ביקש האדמו"ר מחסידיו שלא יעמדו לשוחח בשערי חצר המוסדות, הפונה לרחוב שלמה המלך, שכן "הם עלולים להיכשל, חס ושלום, במראות אסורות".

בתחילת דבריו אמר האדמו"ר כי הוא מאוד היה רוצה להגיע אל החתונות שעורכים החסידים כבעבר, אלא שהדבר בלתי אפשרי. לכן, מעתה יערוך האדמו"ר 'שבע ברכות' בביתו לכל חתן בנפרד. הוא קרא לחסידים "להשתתף בחתונות ולהרגיש כאילו שאחיהם מתחתן".
ויזניץ שמירת עיינים חתונות שלמה המלך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד