י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"בישראל אני האדם הכי פופולרי"

הנשיא לשעבר טראמפ זועם על נתניהו: "לא דיברתי איתו מאז"

בספר חדש שיו"ל בימים אלה בישראל, מתייחס טראמפ להחלטתו לפרוש מהסכם הגרעין האיראני, הסכמי השלום, הפופולריות שלו בקרב הישראליים, וגם, האכזבה שלו מנתניהו • "לא היה אף אחד שעשה עבור ישראל ונתניהו ממני. הוא היה מפסיד בלעדיי. עשה טעות נוראית" • מרתק

הנשיא לשעבר טראמפ זועם על נתניהו: "לא דיברתי איתו מאז"
נתניהו וטראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, מתראיין לספר חדש שכתב הכתב המדיני של 'וואלה', ברק רביד - "השלום של טראמפ", שעוסק בהסכמי השלום עם מדינות המפרץ כמו האמירויות, בחריין וסודן המכונים 'הסכמי אברהם'. בראיון הוא מתייחס לקדנציה, למדינת ישראל וגם לקשרים עם בנימין נתניהו שהתרופפו מאז הפסיד בבחירות לנשיאות.

טראמפ מצוטט בספר: "אם אני לא הייתי מגיע, אני חושב שישראל הייתה מושמדת. ונחש מה? הם הולכים לעשות את זה עכשיו פעם נוספת. ואם הם יחזרו להסכם הגרעין, ישראל תהיה בסכנה גדולה מאוד. סכנה גדולה מאוד. אתה מבין מה אני אומר?".

עוד אומר טראמפ בראיון לברק רביד, הכתב המדיני של 'וואלה': "לא היה אף אחד שעשה יותר עבור נתניהו ממני, לא היה אף אחד שעשה עבור ישראל יותר ממני, הגולן היה ביג דיל. עשיתי את זה לפני הבחירות - וזה עזר לנתניהו הרבה, הוא היה מפסיד בלעדיי. והאדם הראשון שרץ לברך את ג'ו ביידן היה נתניהו, לא רק שהוא בירך אותו - הוא עשה את זה בסרטון מוקלט, טעות נוראית, לא דיברתי איתו מאז".

נתניהו וטראמפ בימים הטובים ◘ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

טראמפ כפי שניתן להבין מבין השורות, זועם על כך שנתניהו 'רץ' כביכול לברך את ביידן, ואמר כי מנהיגים אחרים כמו נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין לדוגמה, חיכו קצת לוודא שהתוצאות מוכרזות באופן רשמי - לפני שבירכו אותו על זכייתו. לדבריו, רעייתו מלאניה טראמפ היא זו שראתה ראשונה את סרטון הברכה של ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו והפנתה את תשומת ליבו. "אני אהבתי את ביבי. אני עדיין אוהב את ביבי. אבל אני גם אוהב נאמנות", אומר הנשיא לשעבר לספרו של רביד. "האדם הראשון שבירך את ביידן היה ביבי. לא רק שהוא בירך אותו – הוא עשה את זה בסרטון מוקלט". הוא שב ואומר, "ביבי היה יכול לשבת בשקט. הוא עשה טעות נוראית. אני התאכזבתי ממנו רק ברמה האישית".

רביד מציין כי הוא תיקן את טראמפ, "בשלב מסוים של השיחה נאלצתי לתקן את טראמפ וציינתי כי נתניהו לא היה הראשון להגיב שבירך את ביידן. ערוצי הטלוויזיה האמריקאיים הכריזו על ניצחונו של ביידן בבחירות במוצאי שבת, 7 בנובמבר. דקות לאחר מכן פרסמו מנהיגי גרמניה, בריטניה, צרפת, קנדה ואחרים הודעות ברכה לנשיא הנבחר. נתניהו חיכה עד הבוקר שלמחרת כדי לפרסם ברכה כתובה, וכן את אותו סרטון שעליו טראמפ כועס עד היום".

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

זה לא סייע לשכך את כעסו של הנשיא לשעבר, שהגיע עד כדי קללות נמרצות כלפי נתניהו, כותב ברק רביד, "זה היה מוקדם. אוקיי? בוא ננסח את זה כך, הוא בירך אותו מאוד מוקדם. יותר מוקדם מרוב מנהיגי העולם, אני לא דיברתי איתו מאז" אמר טראמפ והוסיף קללה נמרצת.

עם זאת, הנשיא ה-45 של ארה"ב, טראמפ, מעודד מהציבור הישראלי ומציין: "בישראל אני האדם הכי פופולרי כי הם אנשים מבינים. אני לא מתמודד בבחירות בישראל אז זה לא משנה, אבל אני שומע שאחוזי הפופולריות שלי בישראל מעיפים את הגג".

רביד מציין עוד בספרו: "אמרתי לו שהיו סקרים שהראו שהוא זוכה ל־70־80 אחוזי תמיכה בישראל".

"מיהם 20 האחוזים שלא תומכים בי בישראל? הם כפויי טובה והם אנשים רעים", מיהר טראמפ להגיב.

טראמפ בעת ביקור בישראל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

רביד כותב בספרו 'השלום של טראמפ' כי טראמפ נדהם לשמוע כי מפכ"ל המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה, שאת שניהם מינה נתניהו, הם אלה שניהלו נגדו את החקירות והגישו את כתב האישום בהתאמה.

טראמפ אמר לרביד, "השורה התחתונה מבחינתי היא שאף אחד לא עשה יותר למען ישראל ממני, ואני גאה שעשיתי זאת. אני מאוד גאה, נראה, אולי תהיה לי קדנציה שנייה. נראה מה יקרה". 'אתה מתכנן לרוץ שוב' נשאל טראמפ, "נראה מה יקרה. אני לא מתכנן שום דבר", השיב.

הספר 'השלום של טראמפ' מכיל ראיונות בלעדיים עם בכירים ישראלים, אמריקאים וערבים בירושלים, בוושינגטון, באבו-דאבי, במנאמה וברבאט. רביד חושף את מה שהתרחש מאחורי הקלעים בין המנהיגים, ובפרט את חלקם המכריע בהישג של הדיפלומטים, המרגלים והמתווכים – הגיבורים הפחות מוכרים של פריצת הדרך הגדולה ביותר בתהליך השלום במזרח התיכון ב-25 השנים האחרונות.

יחזרו לשתף פעולה? נתניהו וטראמפ. ♦ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

רביד אומר לעיתון 'ידיעות אחרונות' שמפרסם הבוקר קטעים נבחרים מדברי טראמפ שמופיעים בספר, "שאלתי אותו עד כמה החלטתו לפרוש מהסכם הגרעין במאי 2018 הייתה תוצאה של מערכת היחסים שלו עם בנימין נתניהו. התשובה שלו הפתיעה אותי, וסיפקה רמז לשיחה שעוד יהיו בה לא מעט הפתעות. "ההחלטה הייתה קשורה למערכת היחסים שלי עם ישראל, לא עם ביבי. אלה היו הרגשות שלי כלפי ישראל", ציין טראמפ.

ברק רביד בנימין נתניהו דונלד טראמפ הסכמי אברהם ספר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד