י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אברך חסידי סחט מ'ברון הרצוג' 35 אלף דולר

תושב שכונת ויליאמסבורג שגויס על-ידי משפחת הייננים 'ברון הרצוג' לטפל בצ'קים חוזרים שנמסרו ל'משולחים', ביים חטיפה וסחיטה • אז איך חוקר פרטי גילה את התרמית?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

אברך חסידי, תושב שכונת ויליאמסבורג שבברוקלין, סחט ממשפחת הייננים 'ברון הרצוג' סכום של 35 אלף דולר. כך דיווח העיתון 'דיילי ניוז' היוצא-לאור בניו-יורק.

בעלי ייקבי 'ברון הרצוג', היקב הכשר הגדול ביותר בארה"ב ידועים לכל משולח כמו גם למנהלי מוסדות התורה. במשך שנים העניקה המשפחה תרומות ביד רחבה, עד לפני שנה.

לפני יותר משנה החלה חקירה סמויה אחר התרומות (פטורים ממס) שתרמו בעלי הייקב, זאת לאחר שמישהו בקהילה החרדית הלשין על פעילות בלתי חוקית הקשרה לתרומות של בעלי היקב. בכדי שלא להסתבך, החליטה המשפחה לסגור את חשבון הבנק שהיה מיועד לתרומות. התוצאה היתה: צ'קים רבים שנתרמו למוסדות "חזרו".

בכדי לטפל בפרשיה החליטה המשפחה לגייס את אלימלך הורוביץ, אברך בן 30, תושב ויליאמסבורג, שאמור היה לטפל בכל הצ'קים שחזרו. לפני שבועיים ביים הורוביץ חטיפה וסחיטה.

ב-3 במאי טלפן הורוביץ לבן משפחת הרצוג וסיפר כי רעולי פנים חטפו אותו ודורשים ממנו 35 אלף דולר תמורת שחרורו. משפחת הרצוג העבירה את הכסף להורוביץ, לאחר שקבלה טלפון אנונימי שאמר: "אני יודע איפה שאתה גר, אני יודע איפה שאתה עובד ואני יודע איפה המשפחה שלך מתגוררת". האנונימי דרש להעביר את הכסף עוד לפני "שבה".

הכסף הגיע אל הורוביץ, אבל משפחת הרצוג שכרה את שירותיו של חוקר פרטי, ג'ו לוין - שיחקור את הפרשייה ובעיקר את האיומים. ג'ו לוין התחקה אחר שיחת הטלפון שהתקבלה בבית משפחת הרצוג, וגילה כי האנונימי לא ידע להגות את המילה שבת, ובמקומה אמר: "שבה".

לוין ידע שכל התרומות שתרמה המשפחה נתרמו לאנ"ש, והקול האנונימי היה קול של גוי. החשד היה שהורוביץ ביים סחיטה. עורך הדין ג'רג' פרקש נכנס לתמונה וזימן את אלימלך הורוביץ למשרדו. לאחר שאיים על הורוביץ כי הוא יודע שביים את החטיפה ואת ניסיון הסחיטה, וכי הוא מעביר את הטיפול בפרשה למשטרה, הודה הורוביץ כי אכן ביים את החטיפה, וכי ביקש מגוי בפינת הרחוב לבבצע את שיחת הטלפון.

לאחר מו"מ בין עורך הדין לבין הורוביץ, סוכם כי הורוביץ יחזיר את הכסף למשפחת הרצוג, והרצוג בתמורה יסגרו את סיפור הסחיטה, ולא יעבירו את הטיפול בפרשה למשטרה.

מקור המקורב להורוביץ סיפר לעיתון, כי משפחת 'ברון הרצוג' חששו שהורוביץ יפתח תיבת פנדורה בעניין התרומות למשולחים.

יצויין כי מרבית המשולחים מישראל פודים את הצ'קים בארה"ב ומעבירים את הכסף לארץ, לפי החוק, הדבר אסור.
סחיטה ברון הרצוג חוקר פרטי חטיפה ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד