י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זה חזק מאיתנו

אני ואשתי חיים, חיים של סבל בלתי יתואר

היום כל כך הרבה אנשים מתמודדים רגשית והרבה פעמים הם בכלל לא מודעים שהם בכלל סובלים, ואז כל הזוגיות שלהם נהרסת | טורו השבועי של המטפל הרגשי, מרדכי רוט

אני ואשתי חיים, חיים של סבל בלתי יתואר
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

היה זה לפני כשנה, פגשתי יהודי אשר סיפר לי כך: "אני נשוי זה עשרים ואחד שנה, ואני יכול להגיד לך, בפה מלא לצערי, שאני ואשתי חיים חיים של סבל בלתי יתואר.

לאיזה יועצים שהלכנו, לאיזה רבנים שהלכנו, שום דבר. המצב נשאר אותו דבר! אנחנו רבים האחד עם השני, פוגעים אחד בשני.

כבר חיתנו ברוך השם ילד אחד. חשבתי לתומי, אולי זה יעזור שהגיעה כלה לביתנו ולא יהיה לנו נעים לריב יחד לפני הכלה החדשה.

אבל שום דבר. זה חזק מאיתנו.

לפני תקופה הבן שלי התקשר אליי ואמר לי שהוא רוצה לדבר איתי לבד. נפגשנו וכך הוא אמר לי: 'אבא, אני אוהב אותך ומעריך אותך מאוד. אבל, זה כבר מאוד מוגזם המריבות שלך ושל אמא, הן עברו כבר מזמן את גבול הטעם הטוב. בחיים לא אמרתי לכם שום דבר למרות שזה פגע בי קשות. שתקתי ושתקתי במשך שנים בכדי לשמור על הכבוד שלכם, אבל עכשיו התחתנתי וזה הגיע למצב שאשתי אומרת לי שלא נעים לה לבוא אליכם כאשר היא רואה את כל המריבות שלכם.

היא סיפרה לי שהיא מגיעה מבית ששם יש אהבה וכבוד בין ההורים ולכן קשה לה מאוד לראות את הפגיעות והעקיצות שלכם. היא לא דמיינה מעולם שדבר כזה יכול להתרחש בין בני זוג שכלפי חוץ נראים כמו הדבר הכי נורמלי בעולם.

אז אבא אני ממש מבקש ממך ותגיד גם לאמא, לפחות תשתדלו שלפני אשתי לא תריבו. אני מבקש סליחה שאני ככה אומר לך אבא אבל זה כבר הגיע למצב שאני לא אוכל לבוא אליכם עם אשתי, ובצדק, אם תמשיכו את המריבות שלכם'.

הייתי שבור לרסיסים אחרי מה שהבן שלי אמר לי, השם ישמור אותי לאיזה מצב הגעתי. הבן שלי לא רוצה לבוא אליי הביתה. ועוד אשתו רואה את הכול.

אמרתי לעצמי זאת התחנה האחרונה! לפני שאני אולי ח"ו אתגרש, אני חייב לעשות משהו רציני עם עצמי. אפילו אני אטפל בעצמי לבד בלי אשתי, פשוט זה כבר עבר את כל הגבולות".

כותב השורות, מרדכי רוט.

הייתה לי איתו שיחה ארוכה מאוד. שאלתי אותו לאיזה סוג טיפולים הוא הלך, על מה הם רבים? הוא סיפר לי על עצמו, על החיים שלו, ועל מה שהוא עבר בחיים שלו.

לאחר כשעה הסתכלתי לתוך עיניו של אותו יהודי ואמרתי לו כך: "לא נעים לי להגיד לך, וחשוב לי להקדים שלא תחשוב שאני זורק את כל האחריות עליך, כי לפי מה ששמעתי ממך לאשתך יש גם חלק גדול בבעיות הזוגיות שלכם.

אבל לדעתי הטעות הגדולה פה שאתם לא צריכים טיפול זוגי! אתם צריכים טיפול רגשי כל אחד בנפרד!

הסברתי לו שהרבה מאוד מבעיות הזוגיות לא מגיעות בגלל בעיות בידע מה זה גבר מה זו אישה ואיך צריך להתנהג, אלא מגיעות בגלל בעיות רגשיות שיש לאחד מבני הזוג שסובל מכך. וזו דעתי הנחרצת.

אתה יודע למה שנים רבות כל כך לא עזר לך כל היועצים הזוגיים שהלכתם אליהם? כי פשוט שניכם צריכים טיפול רגשי בנפרד לכל אחד מהבעיות שלו.

הרי סיפרת לי שגם אתה וגם אשתך עברתם הרבה בעיות בילדות עם הוריכם, ועדיין עד היום שניכם מתמודדים עם בעיות רגשיות של עצמכם, דיכאון וחרדות ועוד בעיות רגשיות שונות.

אז זה בדיוק העניין. גם אם תלכו ליועץ הזוגי הכי מוכשר זה לא יעזור לכם, כי מה שהוא יגיד לכם לעשות אתם לא תוכלו לבצע את זה לאורך זמן.

לדוגמה: סיפרת לי שאתה סובל מדיכאון ואתה מאוד מאוד רגיש וכל מילה שאומרים לך אתה נפגע.

אז גם אם יגידו לך מה לעשות לא תוכל להתמודד כי עדיין לא ריפאת את הנפש שלך. ואותו הדבר על אשתך שהיא עברה דברים נוראיים בתור ילדה, דברים שאין המקום פה לפורטם.

אני יכול להגיד זאת בנחרצות ובעוצמה לאחר ניסיון רב שהשם יתברך הביא לי בטיפול באנשים.

רוב בעיות הזוגיות נובעות מבעיות רגשיות שיש לאחד מבני הזוג, ואם שווים הם או אז המצב הרבה יותר גרוע.

כאשר אדם הוא בריא בנפשו הוא לא נפגע מכל דבר, הוא מחליק דברים. הוא יותר שמח בבית, הוא לא שומר טינה.

אבל אדם שהוא סובל מבעיות רגשיות כל הדרכה שתינתן לו בתחום הזוגיות הוא לא יצליח להחזיק בזה לטווח ארוך כי נפשו פגועה.

אנשים מספרים לי כמה הנשים שלהם פוגעות בהם מבחינה מילולית ובסוף מתברר שהם פשוט אנשים רגשיים מאוד, נפגעים בקלות מאוד.

לדוגמה אדם שסובל מדיכאון אפילו קל זה יכול להשפיע על מערכת הזוגיות וכל שכן וכל שכן אנשים שסובלים מהפרעות אישיות שונות שזה מגביר פי מאה את הבעיה בזוגיות. אדם שסובל מכעסים, מהתפרצויות זעם, זה מקרים שברור שהבעיות בזוגיות נובעות בגלל הבעיה שלו.

ראיתי אין ספור מקרים, אבל ממש אין ספור מקרים, על אנשים רבים שכבר רצו להתגרש סופית כי הם  כבר התייאשו.

אבל כאשר הם טיפלו בעצמם אז הכול השתנה.

כמובן שכל אחד זורק את הבעיות שלו על בן הזוג השני - לו יש בעיות רגשיות, אבל כל אחד צריך לקחת אחריות על החיים שלו ולדעת באמת מה המצב שלו.

כאשר אדם מרפא את הנפש שלו אז המידות שלו נעשות הרבה יותר טובות: הוא פחות נוקם, פחות כועס, פחות פוגע, יותר מכבד, יותר אוהב, יותר סולח.

אנשים שסובלים מבעיות קשה להם לסלוח, לבקש סליחה, לעבור הלאה, להתחיל מחדש...

אותו יהודי שהגיע אליי היה לו מאוד קשה לקבל את מה שאמרתי אבל השם ריחם ובסוף הוא הבין ולקח על עצמו אחריות וטיפל בעצמו. גם אשתו הלכה לטפל בעצמה בנפרד וברוך השם בעזרת השם הבית שלהם השתנה לטובה.

אני זועק את זה באמת מתוך ליבי וזה באמת לאמיתה - היום כל כך הרבה אנשים מתמודדים רגשית והרבה פעמים הם בכלל לא מודעים שהם בכלל סובלים, ואז כל הזוגיות שלהם נהרסת.

תעשו משהו למען עצמכם, למען הזוגיות שלכם, למען הילדים שלכם, למען הנכדים שלכם.

זה לא בושה ללכת לטיפול, בושה זה לא ללכת לטיפול, לסבול ולגרום סבל רב לאחרים. אני מאחל לכם מעומק הלב שתמיד תחיו באושר ועושר באהבה באמונה תמיד.

שבת שלום ומבורכת לכולם.

לתגובות: [email protected]

מרדכי רוט טיפול זוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד