י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
במה מדובר?

פוטין הבטיח להחזיר את הארכיון שגנבו הנאצים מהיהודים

במהלך מסיבת עיתונאים לצד ראש ממשלת יוון, הצהיר נשיא רוסיה פוטין כי מדינתו תשיב ליוון את הארכיונים שגנבו הנאצים מידי הקהילות היהודיות היווניות ואשר נמצאות מזה 70 שנה במוסקבה | עדיין לא ברור באלו ארכיונים מדובר ומה הם מכילים

פוטין הבטיח להחזיר את הארכיון שגנבו הנאצים מהיהודים
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע כי רוסיה מוכנה להעביר ליוון את הארכיונים של הקהילות היהודיות במדינתה, אשר נגנבו על ידי הנאצים לגרמניה במהלך מלחמת העולם השנייה ונמצאים במוסקבה מאז 1945.

פוטין הודיע ​​על כך השבוע במסיבת עיתונאים שקיים בסוצ'י, בפגישה עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס. "חשוב מאוד שביוון וברוסיה מיוחסת חשיבות רבה לשימור המורשת ההיסטורית העשירה, לטיפול בחפצי ההיסטוריה והתרבות החשובים למדינותינו, ודיברנו על כך גם עם האורח שלנו היום", אמר פוטין.

עדיין לא לגמרי ברור על איזה סוג של ארכיונים פוטין דיבר והיכן הם נשמרו במשך 70 השנים האחרונות. על פי נתוני מכון 'יד ושם', המרכז להנצחת השואה בירושלים, חיו ביוון כ-77,000 יהודים לפני מלחמת העולם השנייה. לפחות 60 אלף מהם נרצחו במהלך השואה. פעולות מסיביות להשמדת האוכלוסייה היהודית של יוון החלו ב-1943. הראשונה שנהרסה הייתה הקהילה היהודית של סלוניקי, הגדולה ביוון, עם כמעט 50,000 איש. יהודים הובלו ל-2 גטאות ולאחר מכן גורשו אל מותם באושוויץ.

ב-1944 החלו הגרמנים בהשמדת יהודים באזורים שנשלטו בעבר על ידי איטליה. גירושים המוניים של יהודים מאתונה החלו באפריל 1944, הרס של קהילות יהודיות אחרות ביוון, השוכנות ביבשת ובאיים מסביב ליוון, היה בקיץ 1944. לאחר המלחמה, רוב הקהילות היהודיות ביוון לא התחדשו. פחות מ-6,000 יהודים חיים כיום ביוון, כך לפי הקונגרס היהודי העולמי.

ולדימיר פוטין יוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד