ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נפתחה חקירה

השוטרים התגלו כגזעניים: מאות תיקים עומדים בפני סגירה

מאות תיקים פליליים בדרום קליפורניה, עומדים בפני סגירה, לאחר שהתגלו חילופי טקסטים גזעניים כולל נגד יהודים בין שוטרים שהעידו עדות שקר מתוך שנאה ליהודים ושחורים. עשרות תיקים כבר נמחקו |  התובע הכללי של המדינה הכריז על חקירה עצמאית 

השוטרים התגלו כגזעניים: מאות תיקים עומדים בפני סגירה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מאות תיקים פליליים שהצטברו בדרום קליפורניה, עלולים להיסגר, לאחר שיותר מ-12 שוטרים החליפו ביניהם הודעות טקסט גזעניות. כך על פי תחקיר של ה'לוס אנג'לס טיימס'.

השוטרים בהווה ולשעבר ממשטרת טורנס שבמחוז לוס אנג'לס, החליפו ביניהם הערות מלגלגות של שנאה על "אנשים צבעוניים" במיוחד אנשים "שחורים" ו"יהודים".

הודעות נוספות דיברו על שימוש באלימות נגד חשודים, ומסירת שקרים לחוקרים בנוגע לירי משטרתי. ההודעות כבר הובילו למחיקתם של לפחות 85 תיקים פליליים, אם כי אף אחד מהשוטרים לא מתמודד כעת עם כתב אישום פלילי בקשר לטקסטים.

חשיפת ה'לוס אנג'לס טיימס', שפורסמה ביום רביעי השבוע, כלל ראיונות עם מקורות בעלי ידע ישיר על החקירה של השוטרים והודעות הטקסט, כמו גם בקשות לרישומים ציבוריים ובדיקה של רישומי משרד התובע המחוזי.

השוטרים המוזכרים בתחקיר של ה'טיימס', סירבו להגיב דרך עורכי הדין שלהם לעיתון.

הדיווח הביא את התובע הכללי של המדינה שעות לאחר פרסומו, להכריז על חקירה עצמאית של משטרת טורנס. "האשמות של כוח מופרז, הודעות טקסט גזעניות והתנהגות בלתי הולמת ומפלה", כך נמסר ממשרד התובע הכללי של קליפורניה, רוב בונטה, בהודעה לעיתונות.

מפקד משטרת טורנס אמר לתקשורת, "אני מחויב למתן דין וחשבון, ואני לא אסבול שום צורה של קנאות, גזענות, שנאה או התנהגות בלתי הולמת", אמר המפקד ג'יי הארט בהודעה.

השוטרים שזוהו על ידי העיתון היו מעורבים לפחות בשבע תקריות חמורות של שימוש בכוח בטורנס ובלונג ביץ' מאז 2013, כולל שלושה מקרים שבהם נהרגו גברים שחורים ולטיניים. פעולות השוטרים נמצאו מוצדקות בכל מקרה ומקרה.

https://www.bhol.co.il/news/1265069

הרשויות גילו לראשונה את הודעות הטקסט במהלך חקירה של שני שוטרים ממשטרת טורנס לשעבר, שהואשמו בריסוס צלב קרס על רכב בינואר 2020.

כזכור שני שוטרים מתוך קבוצת שוטרים אנטישמים ריססו כתובות נאצה על רכב באוגוסט שנה שעברה, הוא הואשמו בעבירות של ונדליזם, קשירת קשר לביצוע ונדליזם. בעקבות המקרה, שורה של חקירות נפתחו, והתגלה כי לפחות עשרות שוטרים נוספים לקחו חלק בשיתופי מסרים גזעניים, מפלים, או אנטישמיים. עוד דווחה אז משטרת לוס אנג'לס, כי מאות מקרים בהם מעורבים השוטרים נבדקים

סגירת תיק גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד