ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
האם יאמץ את המלצותיהם?

החוקרים לראש הממשלה: החל הגל החמישי; לעכב בכל מחיר

אמש, התקיים דיון אל תוך הלילה בהובלת ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם בכירי מערכת הבריאות, ובפניהם הציגו חוקרי האוניברסיטה העברית את הדו"ח שהכינו: החל הגל החמישי, יש לעכב בכל מחיר את התפרצות האומיקרון, וכן מספר המלצות לעת הזאת | הפרטים ומצגת הדו"ח 

החוקרים לראש הממשלה: החל הגל החמישי; לעכב בכל מחיר
מחלקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו אמש (חמישי) דו"ח לראש הממשלה, לשר הבריאות, למל"ל ולד"ר שרון אלרועי פרייס. שבו הם מזהירים כי "הגל החמישי החל בישראל, וכי יש לעכב התפרצות אומיקרון, כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה".

החוקרים מציינים בדו"ח כי העלייה הנוכחית מובהקת וכי לראשונה השבוע, המגיפה מתפשטת בכל המגזרים ושכבות הגיל. עם זאת החוקרים אינם בטוחים לגבי סיבת השורש להתפרצות, ומונים מספר סיבות אפשריות, כגון ירידת רמת החיסוניות באוכלוסיה, עלייה בהדבקות בבתי משפחות צעירות - בהם ריכוז האוכלוסיות בעלות החיסוניות הנמוכה ביותר, או מהגברת ההדבקות בבתי הספר.

הדו"ח שהציגו חוקרי האוניברסיטה הערבית. 

החוקרים מנו אמש בדו"ח מספר המלצות למדיניות נכונה בעת הזאת. ראשית הם מציינים, כי יש לעכב ככל הניתן את התפשטות האומיקרון בישראל, באמצעות המשך ההגבלות בכניסה לישראל. "הזמן שנרוויח יאפשר לאסוף מידע בקשר לנחיצות של מנה רביעית או חיסון מותאם אומיקרון".

בנוסף, קובעים החוקרים כי יש להוריד את מקדם ההדבקה כעת, כדי שבמקרה ותיווצר התפרצות אומיקרון, בתי החולים לא יהיו עמוסים, וניתן יהיה להמשיך ולהשתמש בשיטות רכות להקטנת ההדבקות. עוד צוין בדו"ח שהוגש לראש הממשלה ולבכירים כי יש להגביר אכיפת תו ירוק ומסכות, ולבחון השפעת שינוי מדיניות בבתי הספר על ההתפרצות בילדים הנמשכת כבר כחודש. 

כמו כן נכתב כי יש לזרז התחסנות האוכלוסיה, ובוסטר 5 חודשים אחרי חיסון שני. וכן, יש לתחקר התפרצויות מקומיות באמצעות מפקדת אלון (פיקוד העורף) ולפרסמן.

קורונה האוניברסיטה העברית הווריאנט הדרום אפריקני אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד