י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא כיף להתעסק עם עורכי דין"

ברק רביד מסתבך? המאייר האמריקאי משגר איום

המאייר הקובני-אמריקאי, אדל רודריגז, טוען כי האיור שעל כריכת ספרו החדש של הכתב המדיני של 'וואלה' ברק רביד - נגנב ישירות מאיור שבוצע על ידו למגזין TIME בשנת 2018. "המחבר כנראה יצטרך לייצר כריכה חדשה, במידה וגניבה היא בעיה עבורו. לא כיף להתעסק עם עורכי דין"

ברק רביד מסתבך? המאייר האמריקאי משגר איום
ברק רביד ותגובת המאייר האמריקאי צילום: צילומי מסך - טוויטר/חדשות 12

המאייר הקובני-אמריקאי, אדל רודריגז, טוען כי האיור שעל כריכת ספרו החדש של עיתונאי 'וואלה' ברק רביד - נגנב ישירות מאיור שבוצע על ידו למגזין TIME בשנת 2018.

רביד, שבישר על הוצאת ספרו "השלום של טראמפ" - פרסום ציוץ בטוויטר, גם באנגלית, וצירף את תמונת השער של הספר החדש. רודריגז הגיב לו עם תמונה של שער מפורסם שאייר למגזין "טיים", וכתב: "היי ברק רביד, הציור שעל כריכת הספר שלך נגנב ישירות מהשער הזה שאויר עבור מגזין TIME בינואר 2018. האיור הזה מוגן בזכויות יוצרים".

כשאחד הגולשים תהה האם האיור בכריכה הוא מעשי ידי אדל רודריגז עצמו, הוא השיב: "לא עשיתי את הכריכה הזאת. מישהו גנב לי את האיור וביצע כמה שינויים קלים. המחבר כנראה יצטרך לייצר כריכה חדשה, במידה וגניבה היא בעיה עבורו".

רודריגז גם הגיב לצייצנית אחרת שהתייחסה לציוץ שלו, וכתב: "העבודה שלי לגבי העיצוב הזה קיבלה במה בשערים של TIME, דר שפיגל ומקומות רבים אחרים החל משנת 2016. האיור הוצג בכתבות שונות, גם בישראל".

עוד הוסיף: "או שהסופר (ברק רביד) יכול פשוט לשלם לי עבור השימוש ביצירה שלי, יש הרבה פתרונות לבעיה. קל מאוד למצוא אותי. לא כיף להתעסק עם עורכי דין".

כשעורך דין אמריקאי לאמנות וקניין רוחני, הביע את דעתו בעניין והעריך כי ככל הנראה רביד לא התכוון לגנוב, משום שזה בוטה מדי - רודריגז הגיב: "גניבת זכויות בוטה מתרחשת לעתים קרובות, במיוחד במקומות שאין בהם הבנה ברורה של זכויות יוצרים".

ברק רביד טרם התייחס בפומבי לטענות של רודריגז.

 

 

 

ברק רביד דונלד טראמפ ספר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד