י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סופות טורנדו קטלניות

למעלה מ-70 הרוגים בארה"ב; ביידן: "טרגדיה שאי אפשר לדמיין"

כ-24 סופות טורנדו פגעו ב-5 מדינות במרכז ארה"ב, והותירו אחריהן הרס רב. בקטנקי נהרגו לפחות 70 בני אדם בקריסה של מפעל לייצור נרות. הרוגים גם במחסן של אמזון באילינוי, יותר מרבע מיליון איש נותר ללא חשמל

למעלה מ-70 הרוגים בארה"ב; ביידן: "טרגדיה שאי אפשר לדמיין"

לפחות 70 בני אדם נהרגו לאחר שסופות טורנדו קטלניות הכו הלילה (שבת) בקנטאקי וגרמו בין היתר לקריסת מפעל נרות במדינה בזמן שעובדיו שהו בו, דבר שגרם לאסון כבד. ע"פ הדיווח כ-110 בני אדם היו במפעל בזמן הפגיעה, והערב עדכן מושל קנטקי, אנדי בשיר, כי ההערכה היא שמספר ההרוגים הסופי במפעל יעמוד על למעלה מ-70 הרוגים וכי מספר ההרוגים במדינתו כולה עלול להגיע ל-100.

בחמש מדינות נוספות בארה״ב דווח על יותר מ-30 סופות טורנדו בלילה שבין שישי לשבת. מושל קנטאקי, אנדי בישיר, אמר כי מדובר באירוע הטורנדו "ההרסני ביותר בהיסטוריה של המדינה". לפחות ארבע סופות טורנדו גרמו לנזק נרחב, כשהסופה המרכזית יצרה שביל הרס באורך כ-365 קילומטרים. 

 "צייד סופות" סקרן שהגיע לזירת האסון במפעל הנרות בקנטקי, סיפר אחר הצהריים לרשת CNN כי המפעל הפך לערמת הריסות": "כשהגעתי למקום ראיתי אורות מהבהבים מכל מקום. עצים נעקרו, דרכים נחסמו. זה נראה כמו אזור מלחמה", אמר לערוץ הטלוויזיה, קיאנה פרסונס-פרז, שהייתה בתוך מפעל הנרות בזמן שהטורנדו פגע בו, סיפרה לרשת NBC שהגג קרס רגע אחרי שהעובדים שמעו והרגישו משב רוח אדיר וראו את האורות מרצדים: "הרגשנו את הרוח, ואז פתאום בום, הכול קרס עלינו".

הרוגים נרשמו גם בזירות אחרות, בארקנסו, לפחות שני אנשים נהרגו וחמישה נפצעו לאחר שטורנדו פגע בבית אבות. בטנסי נהרגו לפחות שלושה ובאילינוי, מחסנים של חברת אמזון ספגו נזק כבד וגג המבנה קרס, ובמקום ישנם פצועים ולכודים. בסך הכל, יותר מ-55 מיליון אנשים ברחבי הארץ נמצאים בסיכון לסופות קשות, ולפחות 157,000 לקוחות איבדו חשמל בשש מדינות.

בקנטקי, דיווחה המשטרה כי ייתכן שישנם הרוגים לאחר סדרת "אירועי טורנדו חמורים" במספר מחוזות. ע"פ הדיווחים, אחד מהם הוא סטודנט באוניברסיטת מערב קנטקי, שעמד לסיים ממש היום את לימודיו ולקבל כבוד בטקס הסיום. הוא נהרג כשסופה פגעה בביתו, מחוץ למתחם האוניברסיטה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צייץ בטוויטר: "הבוקר תודרכתי על סופות הטורנדו ההרסניות במרכז ארה"ב. לאבד אדם יקר בסופה כזו זו טרגדיה שאי אפשר לדמיין. אנו עובדים יחד עם מושלי המדינות הרלוונטיות כדי לוודא שיש להם המשאבים הדרושים, בעוד החיפושים אחר ניצולים והערכות הנזקים נמשכים".

 

ארה"ב הרוגים סופה טורנדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד