י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עונש כבד

מאסר וקנס לאזרח שהעז להינשא לישראלית

עונש כבד במיוחד הושת על אזרח לבנוני שכל חטאו הוא שנישא לפלסטינית המחזיקה באזרחות ישראלית. בית משפט צבאי בלבנון הורה על מאסר וקנס כספי גבוה

מאסר וקנס לאזרח שהעז להינשא לישראלית
אילוסטרציה צילום: pexels

בית דין צבאי בלבנון החליט להטיל קנס ולהכניס למעצר בן שנה, אזרח לבנוני שנישא לפלסטינית הנושאת אזרחות ישראלית ועבדה כאחות בבית חולים בגרמניה. כך מדווחת סוכנות הידיעות הלבנונית 'א-נשרה'. גזר הדין ניתן בהסתמך על חוק החרם על ישראל בלבנון.

סוכנות הידיעות הלבנונית מסרה כי האזרח נידון לשנת מאסר וקנס בסך חצי מיליון לירות לבנוניות, 332 דולר אמריקאי, 26,000 לירות לבנוניות = דולר אמריקאי אחד. סכום גדול מאד לאזרחי לבנון, וזאת בשל נישואיו לאישה פלסטינית בעלת אזרחות ישראלית.

בית המשפט הצבאי נתן את פסק הדין נגד האזרח הלבנוני, מוחמד יוסף באנוט שנישא לפלסטינית, הלה ריזק, בעלת אזרחות ישראלית, אך היא עובדת כאחות בבית חולים גרמני שבו קיבל באנוט טיפול רפואי.

לבנון החילה חוק מאז 1955 להחרים את ישראל, לפיו חל איסור ליצור קשר עם ישראל בכל צורה שהיא, החוק רואה בישראל אויב, וכל מי שיצור קשר עם ישראלי יעמוד לדין. למרות שב-1949 חתמה לבנון על הסכם עם ישראל על הפסקת אש בין שני הצדדים, עדיין הוחל החוק האוסר ליצור קשר עם ישראל.

לבנון עונש מאסר קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד