י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בחירות בצ'ילה

היהודים תומכים במועמד הימין, בנו של חייל נאצי לשעבר

למרות היותו בן לחייל נאצי לשעבר, המועמד הימני לנשיאות צ'ילה זוכה לתמיכת יהודי המדינה שחוששים יותר מדעותיו הקיצוניות של מועמד השמאל שבינתיים מוביל לפי הסקרים  הבחירות בעוד שבוע

היהודים תומכים במועמד הימין, בנו של חייל נאצי לשעבר
חוסה אנטוניו קאסט צילום: מתוך הטוויטר שלו

יהודי צ'ילה תומכים במועמד הימין לנשיאות. אביו של המועמד היה נאצי, כך עולה מדווחים מקומיים. מועמד הימין לנשיאות צ'ילה, חוסה אנטוניו קאסט, זוכה לתמיכה משמעותית מהקהילה היהודית של צ'ילה בבחירות בארצו ב-19 בדצמבר.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי אביו של קאסט היה חבר במפלגה הנאצית של גרמניה. ממסמכים שהגיעו לידי AP עולה כי מייקל קאסט המנוח הצטרף למפלגה הנאצית ב-1942, כשהיה בן 18. הדיווח מגיע ימים לפני הבחירות לנשיאות בין קאסט, בן 55, לבין גבריאל בוריק, מתמודד מהשמאל בן 35, שבימים האחרונים מוביל מעט בסקרים.

אביו, מייקל קאסט, היגר לצ'ילה ב-1950 וידוע כי שירת בצבאו של אדולף היטלר ימ"ש. אבל לפני הדיווח של AP, לא ידוע אם הוא היה חבר מרצון במפלגה הנאצית. קאסט המועמד הדף בעבר את הטענות שאביו היה נאצי, אך הוא לא הכחיש שאביו שירת בוורמאכט, צבא גרמניה הנאצית. הוא טען שזה לא הפך את אביו לנאצי, שכן הגיוס היה חובה ולא נותרה לו ברירה.

המועמד, חוסה אנטוניו קאסט. מתוך הטוויטר שלו.

כ-8.5 מיליון גרמנים, (עשירית מהאוכלוסייה), היו חברים במפלגה הנאצית, החברות לא הייתה חובה אך הציעה הטבות סוציאליות משמעותיות. בהצהרה על הדברים שפורסמו בסוכנות הידיעות AP אמר קאסט המועמד: "לא משנה מה פורסם לפני 50 שנה, אבי, אני והמשפחה שלנו כולה מתעבים את הנאצים".

אין ראיות שלקאסט האבא היה תפקיד בזוועות בזמן מלחמה, כמו השמדת יהודי אירופה. אבל בעוד השירות הצבאי היה חובה, החברות במפלגה הנאצית לא היתה מחויבת.

קאסט המועמד אמר בעבר על הגיוס של אביו, "כשיש מלחמה לילד בן 17 או 18 לא היתה אפשרות להגיד 'אני לא הולך', כי הם יעמידו אותו לדין צבאי וירו בו למוות".

כמה מיהודי צ'ילה אמרו לסוכנות הידיעות היהודית JTA, כי הם חוששים מדעותיו של קאסט, אבל מצביעים לו בכל מקרה לנוכח החשש מהמועמד מהשמאל.

צ'ילה בחירות לנשיאות נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד