י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

מהפכת דת: מינויים מקצועיים ואיחוד מועצות דתיות

השר בנט וסגנו הרב בן דהן הציגו את הרפורמה החדשה במשרד הדתות • בתפריט: איחוד מועצות דתיות, מינויים על בסיס מקצועי ופתיחת אזורי רישום נישואין

מסיבת העיתונאים
מסיבת העיתונאים

במסיבת עיתונאים מתוקשרת, שהועברה גם בשידור חי באתר משרד הדתות, השיקו שר הדתות נפתלי בנט וסגנו הרב אלי בן דהן את הרפורמה בשירותי הדת במדינת ישראל.

גולת הכותרת של הרפורמה היא המועצות הדתיות: "מועצה דתית תהפוך לגוף שנותן שירות ברמה מקצועית", הציג את הדברים הרב בן דהן. בין השאר, ייבחר יו"ר מועצה דתית בוועדת איתור או במכרז, לאחר שתוקם ועדה בראשות מנכ"ל משרד הדתות ובשיתוף נציגים של משרד הפנים והאוצר.

"הרעיון: ראש מועצה דתית – באמות מידה מקצועיות, בלי שום קישור לפוליטיקה ולהשתייכות פוליטית". בן דהן הוסיף כי כיום מתבזבז כסף רב על נושאי מנהלה במועצות הדתיות ועבור כוח אדם, ולכן הוא מציג כמטרה איחוד של מועצות דתיות שיביא לחיסכון משמעותי.

ומה יעשו עם הכסף שייחסך? "בסיכום עם האוצר יישאר הכסף בסעיף מועצות דתיות, אך יחזור לאזרח בהרחבת סל השירותים שהמועצה הדתית נותנת בחסכון לעלויות כוח אדם. עד היום יו"ר מועצה דתית היה שיבוץ של פוליטיקאים, בכל תקופה של פלח אחר. זוהי בדיוק המטרה של הרפורמה - להתאים את המועמד, בלי קשר לקירבתו לגוף פוליטי כזה או אחר", הצהיר.

מלבד זאת תאפשר הרפורמה רישום נישואין בכל סניף ברחבי הארץ, במסגרת פתיחת אזורי רישום הנישואין.

השר בנט הבטיח: "יקרו עוד דברים, בכל פעם נדווח", והוסיף: "צריך להבין - שירותי הדת בישראל משרתים את כל הציבור, הם לא שייכים לדתיים או לחרדים אלא לכל עם ישראל, וזו ההסתכלות שלנו במהפכה הגדולה הזו".

כחלק משאלות העיתונאים נשאל בנט על עמדת 'הבית היהודי' בנושא רב ראשי למדינת ישראל. "המטרה מבחינתנו היא רב ראשי ציוני למדינת ישראל. אמנם ונכון שעוד לא הבעתי בקול עמדה, אנחנו עושים עבודת רקע כדי להבטיח שיהיה רב ציוני ראשי למדינת ישראל. הנושא מורכב, בתקופה הקרובה אודיע על זהות הרב, אני רוצה לפחות אחד - גם זה יהיה הישג, ויותר יהיה עוד יותר טוב...". לדברי בנט, הגדלת הגוף הבוחר בעזרת העברת חוק שטרן, מגדילה את הסיכוי לרב דתי ציוני.
משרד הדתות רבנות מהפכה מועצות דתיות מקצועי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד