ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"עניין של זמן"

האלוף משגר איום: "אם איראן תפרוץ מחר לפצצה - ישראל תפעל"

ברקע השיחות בווינה, בין המעצמות לטהרן, משגר סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף אייל זמיר, אזהרה חריפה בכנס ה־IAC: "אם ארה"ב לא תפעל - ישראל תידרש לפעול". זמיר: "עניין של זמן עד לסבב הלחימה הבא ברצועת עזה". הבהיר: "צה"ל נערך לאפשרות של פעולה קרקעית נרחבת"

האלוף משגר איום: "אם איראן תפרוץ מחר לפצצה - ישראל תפעל"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

האלוף אייל זמיר, שכיהן עד לאחרונה כסגן הרמטכ"ל מזהיר כי: "אם איראן תפרוץ מחר לפצצה, ישראל תפעל".

בשיחה בכנס של ארגון IAC במיאמי, אמר זמיר כי ישראל צריכה להיות מוטרדת מהשיחות שמתקיימות בווינה בין איראן למעצמות והוא מבהיר: "אי אפשר לסמוך על האיראנים. איראן תיעצר רק אם יעמוד מולה איום ברור, שירתיע אותה. היינו מעדיפים שארה"ב תוביל את האיום הזה, שחייבים להיות בו שני מרכיבים: נכונות ויכולת. נכונות לבד אינה מספיקה, ויכולת לבד אינה מספיקה. לארה"ב יש את שניהם, אבל אם היא לא תפעל - ישראל תידרש לפעול. אם איראן תחליט לפרוץ מחר לפצצה, ישראל תפעל. אני מכיר את התוכניות. יש לנו את היכולת לעשות זאת". כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

זמיר, שכיהן עד לקיץ האחרון כסגן הרמטכ"ל, נמצא כעת בשנת לימודים בוושינגטון בהמתנה להחלטה מי יכהן כרמטכ"ל הבא של צה"ל, אחרי אביב כוכבי. בשיחה הוא הוסיף כי ישראל פועלת בסוריה הרבה מכפי שידוע, במטרה לעצור את שאיפות ההתפשטות של האיראנים במרחב. "איראן רצתה להקים צבא דמוי־חיזבאללה גם בסוריה. מנענו זאת".

בהתייחסו לעזה אמר זמיר, שכיהן בעבר כאלוף פיקוד הדרום, כי "זה רק עניין של זמן עד לסבב הלחימה הבא ברצועה".

בנוסף הוא אמר כי צה"ל נערך לכך, כולל לאפשרות שתידרש פעולה קרקעית נרחבת בעזה.

רמטכ"ל תקיפת בסיס איראני צה"ל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד