כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מעלים דרישות חדשות

שרת החוץ: "הזמן אוזל להסכם עם איראן"

שרת החוץ של גרמניה הזהירה כי "הזמן אוזל להחיות את הסכם הגרעין עם איראן", הדברים נאמרו על רקע השיחות שמתנהלות בווינה כדי לנסות להחיות את הסכם הגרעין של 2015

שרת החוץ: "הזמן אוזל להסכם עם איראן"
ארה"ב איראן ואירופה צילום: Pixabay

איראן הציגה עמדה קשוחה יותר בימים האחרונים, והעלתה דרישות חדשות, כולל הסרת כל הסנקציות של ארה"ב שהוטלו על איראן לאחר 2018 בבת אחת, לפני שתצמצם את תוכנית הגרעין המחודשת שלה.

"הזמן אוזל", אמרה שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק לכתבים בליברפול - אנגליה, שם נפגשו שרי החוץ של מדינות ה-G7. "זה נראה בימים האחרונים שאין לנו שום התקדמות".

ברבוק יושבת ראש המפלגה הירוקה, אמרה כי איראן חידשה את השיחות עם עמדה שהחזירה את המשא ומתן שישה חודשים לאחור, סבב השיחות הנוכחי בווינה בא בעקבות הפסקה של חמישה חודשים לאחר מינויו של נשיא איראן, אברהים ראיסי. פקידים אמריקאים אמרו שמזכיר המדינה אנטוני בלינקן קיים ביום שישי פגישה "פרודוקטיבית" עם עמיתים מבריטניה, גרמניה וצרפת, ודנו לגבי שיחות עם איראן.

הנשיא ראיסי אמר ביום שבת כי טהראן רצינית בשיחות הגרעין שלה בווינה, כל דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של איראן IRNA, אך כלי תקשורת באיראן התעקשו שאיראן לא ריככה את עמדתה ונשארת עם העמדות שהציעה לאחר חידוש השיחות ב-29 בנובמבר.

השיחות העקיפות בין ארה"ב לאיראן, מתקיימות על ידי דיפלומטים מצרפת, בריטניה, גרמניה, רוסיה וסין, שמעבירים מסרים ביניהן, בגלל שטהראן מסרבת ליצור קשר ישיר עם וושינגטון.

שר חוץ הסכם איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד