י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
בניסיון לעודד חיסונים

הפייק ניוז של בנט: שני ילדים מתו מזן 'אומיקרון'

במהלך דבריו בפתח ישיבת הממשלה טען ראש הממשלה נפתלי בנט כי שני נערים בבריטניה מתו לאחר שנדבקו בווריאנט החדש - אך בשטח התגלה כי אין לדבריו כל בסיס | ברשת חוגגים על השגיאה "אם בנט יאמר אמת אלו יהיו חדשות מרעישות" 

הפייק ניוז של בנט: שני ילדים מתו מזן 'אומיקרון'
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

טעה או שיקר? בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) טען ראש הממשלה נפתלי בנט בין יתר דבריו בנוגע לזן החדש, כי שני נערים בבריטניה מתו כתוצאה מהידבקות בווריאנט 'אומיקרון'. את הדברים אמר רה"מ בניסיון לעורר דאגה בקרב הורים ולהגביר את קצב ההתחסנות בקרב ילידים. בדיקה קצרה העלתה כי הסיפור של בנט אינו נכון.

בערוץ 12 פורסם, כי דבריו של בנט פשוט שקריים. כלומר, הסיפור לא היה ולא נברא. אלו דבריו של בנט בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, שאף פורסמו ע"י לשכתו בתום דבריו: "ה"אומיקרון" פוגע גם בילדים. אנחנו רואים את זה במדינות אחרות, ורואים את זה גם בישראל", אמר בנט "רק השבוע נפטרו באנגליה שני תלמידי חטיבת ביניים מאותה כיתה מ"אומיקרון", האחד לא היה מחוסן בכלל, השני היה ככל הנראה מחוסן חלקית". 

במשרד הבריאות מסרו כי המידע שעליו הסתמך ראש הממשלה לא מגיע מהם. התמיהה גדלה כאשר בוחנים את הודעת ארגון הבריאות העולמי שפורסמה בימים האחרונים - שם נכתב כי לא ידוע עד כה על מקרי מוות מהווריאנט הדרום אפריקני 'אומיקרון'. וכן בשאר מדינות העולם לא דווח על אירוע כזה. 

בפניית ערוץ 12 ללשכת רה"מ, לא נמסרה תגובה. דבר המגדיל את גודל התמיהה לנוכח דבריו הבוקר. מתנגדי החיסונים ברשת עטו על דבריו של בנט שלעת עתה נראים כאינם נכונים: "לא יאומן כי יסופר - היועצים של בנט לענייני קורונה מטעים אותו במידע שגוי כדי להלחיץ את ההורים" נכתב. 

עקיצה נוספת שנכתבה ברשת ע"י אחד הצייצנים על ראש הממשלה: "אם בנט יאמר אמת אלו יהיו חדשות מרעישות". 

 

נפתלי בנט; ישיבת הממשלה אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד