י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

310 מכשירי גלאקסי 4S הוברחו כמאווררים למחשבים

מכס נתב"ג לכד משלוח של 'מאווררים למחשבים' שהסתיר 310 מכשירי גלאקסי S4 החדש, שהושק בישראל לפני שבועיים • מעצרו של אחד החשודים הוארך, והשני שוחרר במגבלות

צילום: מכס נתב"ג
צילום: מכס נתב"ג

310 מכשירי סמארטפון מסוג סמסונג גלאקסי 4S נתפסו בסוף השבוע על ידי מכס נתב"ג. זוהי התפיסה המסחרית הראשונה מאז הושק המכשיר בישראל לפני כשבועיים. בסך הכל נתפסו מאז השקת המכשיר ועד כה, עוד כ-180 מכשירים ברשותם של נוסעים שלא הצהירו או במשלוחים של מכשירים בודדים.

במשרד חקירות מכס ומע״מ ירושלים, בשיתוף מכס נתב״ג, מתנהלת חקירה נגד האחים בנימין ואורי כהן מלוד, החשודים בהברחת 310 מכשירי סמסונג גלאקסי 4S, באמצעות חברת אתראטק מחשבים בע״מ, הרשומה על שם אורי כהן, כל זאת תוך כדי הצגת מסמכי יבוא כוזבים במסווה של מאווררים למחשבים, במטרה להתחמק מתשלום מיסי יבוא. כמו כן קיים חשד לזיוף מסמכים ושימוש בחשבוניות מס פיקטיביות.

עוד עולה, על פי הפרוטוקול, כי החשוד בנימין כהן חשוד בהברחת משלוחים נוספים של מכשירי טלפון סלולארי מסוג iphone 5, ובעבירות נוספות שאינן קשורות להברחה באופן ישיר.

ביום חמישי האחרון נערך חיפוש במשרדי חברת סי.פי.יו מחשבים בע״מ וכן בחברות נוספות אשר פועלות במקום, בבעלות אורי כהן ובנו של החשוד. במהלך החיפוש נתפסו מחשבים ומסמכים רבים אשר קושרים את החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם. במהלך החיפוש ניסה החשוד בנימין כהן להימלט בכוח מהמשרד, תוך שהוא מנסה להוציא אתו את תיקו האישי, אשר הכיל מסמכים הקושרים אותו לביצוע העבירה וכן סכום של 500,000 שקל במזומן בשקלים ובאירו.

החשוד נחקר, מסר את גרסתו ונעצר על ידי קצין משטרה ל-24 שעות. ביום שישי האריך בית משפט השלום בירושלים, בפני כבוד השופטת עינת אבמן-מולר, את מעצרו של בנימין כהן עד יום שני, אורי כהן שוחרר תחת מגבלות.
גלקסי הברחה מסחרי מכס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד