י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"התמונה מתחילה להתבהר"

שר הבריאות: "משאירים את ההגבלות"; 3 מדינות אדומות חדשות

שר הבריאות ניצן הורוביץ קיים מסיבת עיתונאים עם בכירי משרדו - שם הוכרז על שלוש מדינות חדשות כאדומות; "התמונה מתחילה להתבהר" | ד"ר שרון אלרעי פרייס: "התפשטות נרחבת בעולם בתוך שבועיים" | פרופ' נחמן אש: "אי וודאות לטסים - נבחן מדי יום את צבע המדינות"

שר הבריאות: "משאירים את ההגבלות"; 3 מדינות אדומות חדשות
ניצן הורוביץ ונחמן אש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות ניצן הורוביץ קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות שבירושלים, בנוכחות מנכ"ל משרדו נחמן אש, וכן הד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור. הורוביץ עדכן כי התמונה בנוגע לזן ה'אומיקרון' מתחילה להתבהר. ובאותו מעמד הוכרז על שלוש מדינות חדשות שנכנסות לרשימת המדינות האדומות - בריטניה, בלגיה ודנמרק, שלעת עתה הטיסה אליהן אסורה, למעט בעלי אישור מוועדת חריגים. 

לדברי הורוביץ, הצעדים המהירים שעשתה ישראל בתחילה לפני כשבועיים, בניגוד לשאר המדינות שהמתינו, היו נכונות - "והתוצאות לפניכם". הורוביץ טען כי השבועיים הראשונים שישראל הרוויחה עד כה ללא התפרצות קשה זה "זמן חשוב".

בנוסף הודיע כי רוב ההנחיות החדשות יישארו בזמן הקרוב "הצעדים מקשים אבל נדרשים". שר הבריאות הורוביץ קרא לרבנים, עיתונאים ואנשי ציבור לחזור על כך שהחיסון הוא הכלי החשוב ביותר במאבק מול הווריאנט. 

בהמשך הבהיר כי בניגוד לפרסומים "נמשיך בעקביות במדיניות - חיים לצד הקורונה, לא נסגור את המדינה". 

התפשטות נרחבת בעולם בתוך שבועיים 

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה במסיבת העיתונאים כי קיימת התפשטות נרחבת בעולם בתוך שבועיים: דרום אפריקה עם עשרות אלפי חולים לאומיקרון. אנגליה חווה עלייה מהירה מאוד של המאומתים עם הכפלה בכל שלושה ימים.

עוד הוסיפה פרייס כי באנגליה משערים כי יגיעו למיליון חולים שאומתו לווריאנט. בנוסף מדינות אירופה: סקוטלנד, דנמרק, וגרמניה סובלות גם הן מהווריאנט במקביל להתמודדות עם הזן הקודם 'הדלתא'. בנוסף עדכנה פרייס כי גם בקנדה מתחילים דיווחים על התפשטות הווריאנט. 

הד"ר פרייס ציינה כי ברוב החיסונים יש ירידה ביעילות שתי המנות הראשונות. וכן רואים שההגנה של מחלימים לא מספיקה. בנוגע לישראל אמרה כי "המצב בשליטה". בעניין הכמות הגבוהה של המאומתים שמוגדרים מוגנים ציינה פרייס כי הסיבה לכך שרוב הטסים לחו"ל הם - מוגנים. 

לעניין הסיכון של הווריאנט 'אומיקרון' אמרה הד"ר פרייס כי קיימת התפשטות מהירה; האלימות של הווריאנט עדיין לא ברורה; וכי בניגוד לפרסומים השונים תחלואת הילדים - עדיין לא ברורה. 

אי וודאות גדולה לטסים לחו"ל 

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש, ציין כי צבע מדינות העולם ייבחן מדי יום. "יש אי וודאות גדולה לגבי מי שטס לחול" אמר אש והוסיף כי "מבינים שצריך לתת התראה, אך מי שמתכנן לטוס לחו"ל בעת הזאת - צריך לדעת שיתכן ובחזרתו יצטרך להיכנס לבידוד מלא. וכן מי שמזמין כרטיס צריך לדעת שיכול להיות שהוא יתבטל, בשל כניסת היעד לצבע האדום". 

בנוסף אמר אש כי בוחנים כעת במשרדו לתת את החיסון השלישי מוקדם יותר. כלומר במקום חמישה חודשים כיום, "אנחנו בוחנים לתת אותו לאחר שלושה חודשים מקבלת החיסון השני". כמו כן בוחנים חיסון רביעי ששיקוליו מורכבים כעת משני חלקים: דעיכת הבוסטר השלישי מול נגיף הקורונה בכלל, וההגנה של החיסון השלישי מול ה'אומיקרון' בפרט. 

 

קורונה ניצן הורוביץ שרון אלרעי פרייס נחמן אש משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד