ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הבן הוכה בתדהמה

תביעת ענק; חולה כבד-גוף מחץ למוות מטופל בשיבא

מכתב דרישה לקראת תביעה, על סך מיליוני ש"ח, הוגש נגד הנהלת בית החולים שיבא, בעקבות מקרה בו מטופל כבד גוף נשכב על מטופל אחר במחלקה הפנימית וגרם להתדרדרות במצבו עד למותו

תביעת ענק; חולה כבד-גוף מחץ למוות מטופל בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא צילום: Yossi Zeliger/Flash90

מכתב דרישה לקראת תביעה הוגש נגד הנהלת בית החולים שיבא בתל השומר, בעקבות מקרה בו מטופל כבד גוף נשכב על מטופל אחר במחלקה הפנימית וגרם להתדרדרות במצבו עד למותו.

האירוע המזעזע תועד, ובני משפחתו של המנוח דורשים כעת פיצויים של מיליוני ש"ח מהנהלת בית החולים, בטענה כי אלמלא האירוע המדובר, מצבו של החולה היה ממשיך להשתפר.

הפרשה המזעזעת מתוארת במכתב דרישה לפני תביעה, שנשלחה ע"י עוה"ד דוד פייל, ומיכל תמם-פרישמן ל'ענבל חברה לביטוח', המבטחת את בית החולים 'שיבא תל השומר'.

לטענתם, המנוח עבר ניתוח להחלפת מפרק ברך ימין בבית החולים 'שיבא תל השומר'. לאחר הניתוח, שוחרר המנוח לביתו, חרף ערכי לחץ דם גבוהים ביותר. תוצאות השחרור לא איחרו לבוא, כשהמנוח הובהל לבי"ח אסותא אשדוד לאחר שלקה באירוע מוחי, עם ערכי לחץ דם גבוהים ובלתי מאוזנים חרף נטילת טיפול תרופתי ומשם הועבר להמשך טיפול בבית החולים 'שיבא'.

על פי מכתב ההתראה, בשל עומס של חולים מורכבים ביחידת השבץ ב'שיבא', אושפז המנוח במחלקה הפנימית של בית החולים. בחלוף הימים השתפר מצבו בהדרגה, והוא שב לדבר מעט, לבצע פקודות פשוטות ולהפעיל את גפיו.

לטענת עוה"ד, מצבו היה ממשיך להשתפר, אלמלא אירוע תקיפה ביזארי, שאירע, כך נטען, כחודש לאחר תחילת אשפוזו במחלקה הפנימית, כאשר בנו של המנוח, שלא מש ממיטתו בכל אותה תקופה, יצא מהחדר שבו מאושפז אביו, כדי לשוחח עם הרופא המטפל, וחזר לאחר כחצי שעה בלבד, ואז מצא, לתדהמתו, אדם זר וכבד גוף שרוע על אביו.

הבן, כך נטען, הזעיק את הצוות הרפואי, ותיעד את האירוע בטלפון שלו, אך לדבריו, הצוות התמהמה להגיע, וכשכבר הגיע, פעל בעצלתיים. בתחילה, טוען הבן, ניסה הצוות לשכנע את האיש הזר לרדת מהמנוח בדיבורים, אולם ניסיון זה כשל, ו"הפארסה תמה רק לאחר שהבן הצליח לשכנע את הצוות להפעיל כוח".

לדבריהם, בנו של המנוח הגיש תלונה במשטרה על תקיפה, אלא שהדבר כבר לא הועיל למצבו של אביו, שרק התדרדר והלך מאותו אירוע. לאב המנוח הוחדרה זונדה בשל קשיי בליעה, הוא פיתח פצעי לחץ חמורים וכן פקקת ורידים עמוקה, ובהמשך הועבר למוסד שיקומי, שם נפטר.

"אין ספק כי הטיפול שניתן למנוח היה רצוף כשלים", כותבים עוה"ד פייל ותמם-פרישמן במכתבם. לטענתם, ההחלטה לשחרר את המנוח לביתו לאחר הניתוח, כאשר ברור היה כי הוא סובל מיתר לחץ דם הייתה "התנהלות רשלנית ולא מקצועית בעליל". אולם לדבריהם, "הקש ששבר את גב הגמל היה, ללא ספק, אירוע התקיפה, שהתאפשר רק בשל ההתנהלות הרשלנית של צוות בית החולים 'שיבא'". עוד הם טוענים, שגם ניהול הסיטואציה הביזארית, לאחר שכבר התרחשה, "לא היה מיטבי בלשון המעטה".

בשל כל המתואר, דורשים עוה"ד פייל ותמם-פרישמן במכתבם, כי 'ענבל חברה לביטוח', המבטחת את ביה"ח 'שיבא', תפצה את שאיריו של המנוח ב-1.5 מיליון שקלים (סכום הנמוך מנזקם האמיתי, לצורך פשרה), ולא ייפתחו נגדה בהליכים משפטיים.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר בתגובה: "מדובר במטופל מורכב עם מחלות רקע מרובות שאושפז בעקבות מצבו הקליני המאתגר. המקרה המצער הינו חריג ביותר אשר טופל באופן מיידי. נציין כי המטופל הנוסף המצוין במקרה סבל מדמנציה חריפה ולא היה במעשיו כדי להסב נזק לזולת. לאחר ביצוע בדיקות רפואיות מקיפות נקבע בצורה חד-משמעית כי אירוע זה לא פגע במטופל מבחינה רפואית קלינית והוא עבר למסגרת שיקומית בבית החולים ואף שוחרר למסגרת סיעודית מתאימה עבורו בתום האשפוז".

בית חולים שיבא תל השומר רשלנות פלילית רפואית תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד