כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משרד הבריאות מתנצל על טעות

מספר המאומתים לווארינט אומיקרון מטפס

משרד הבריאות מעדכן הערב כי מספר המאומתים לווריאנט החדש ממשיך לעלות | בתוך כך, משרד הבריאות מתנצל על שתי טעויות שביצע אמש: דיווח שגוי על חולה במצב קשה כתוצאה מ'אומיקרון' שמתברר כי נדבק בדלתא וכן על מספר מאומתים שגוי שפרסם 

מספר המאומתים לווארינט אומיקרון מטפס
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן הערב (ראשון) על עלייה נוספת במספר המאומתים לווריאנט 'אומיקרון': זוהו 15 מאומתים חדשים. עד כה זוהו בישראל 67 מאומתים.

מתוך ה-67 ישנם 44 מאומתים ששבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה וטורקיה. 14 מאומתים נוספים נדבקו כתוצאה ממגעים שקיימו עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה וצרפת. ו-9 מאומתים נדבקו בקהילה בשלושה אירועי הדבקה שונים. 

מתוך אותם 67 מאומתים: 13 מוגדרים לא מוגנים, כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ו-54 מוגדרים מוגנים. הד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור ציינה הערב במהלך מסיבת עיתונאים כי מספר המאומתים הגבוה שמוגדר 'מוגנים' נובע בשל מספר המוגנים הגבוה שטס לחו"ל. 

בנוסף, קיים חשד גבוה לעוד 80 מקרים של חשיפה לווריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף.

מבין 147 המאומתים וה"חשד הגבוה", 54 עם סימפטומים. 88 בלי סימפטומים. ומצבם של חמישה נוספים בתהליך בדיקה. 

בתוך כך, הבהירו הערב במשרד הבריאות כי בנתונים שפורסמו אתמול (מוצאי השבת) נפלה טעות: וכי זוהו 17 מאומתים חדשים ולא 20 כפי שפורסם. עוד צוין בהודעה אמש כי מאומת אחד מאושפז במצב קשה - מבדיקה נוספת התברר כי מדובר במאומת לדלתא ולא לאומיקרון כפי שפורסם. כך שעד כה האומיקרון לא הכניס את הנדבקים בו למצב קשה או כזה שמצריך אשפוז.

אומיקרון משרד הבריאות שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד