י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חברתו כיוונה אקדח לעבר הסוכן

גבר נעצר לאחר שאיים על שלושה רבני חב"ד

גבר בן 37 תושב טקסס נעצר לאחר שאיים לרצוח שלושה רבנים של חב"ד בסדרת הודעות מאיימות. כאשר הגיעו סוכני FBI לעצור אותו, כיוונה חברתו ששהתה בדירה - אקדח לעבר אחד הסוכנים החשאיים ונעצרה לאחר מאבק | השניים עומדים בפני מאסר ממושך באם יורשעו

גבר נעצר לאחר שאיים על שלושה רבני חב"ד
אקדח, אילוסטרציה צילום: Pexels

גבר מאמריליו שבמדינת טקסס בארצות הברית נעצר לאחר שאיים להוציא להורג שלושה רבני חב"ד. כך הודיע ​​התובע של מחוז הצפוני של טקסס.

בנוסף לגבר, גם חברתו של הנאשם, שכיוונה אקדח לעבר סוכנים פדרליים במהלך מעצרו, הואשמה במספר סעיפים פליליים.

כריסטופר סטיבן בראון, בן ה-37, נעצר ביום רביעי האחרון והואשם יחד עם חברתו, רבקה ג'ונס, בת ה-28, שהואשמה בתקיפת שוטר באמצעות נשק במהלך המעצר. השניים הופיעו לראשונה בבית המשפט הפדרלי בפני השופטת לי אן רינו למחרת ביום חמישי.

"ההצהרות האנטישמיות של בראון היו מגעילות ובלתי חוקיות כאחד. התיקון הראשון עשוי להבטיח את הזכות להשמיע הערות שנאה, אך הוא אינו מאפשר איומים ספציפיים באלימות כלפי אנשים. נסיבות מעצרו של הנאשם רק מחזקות את דעתנו כי מר בראון מהווה איום רציני על הקהילה", כך אמר התובע האמריקני צ'אד מצ'אם. "אנחנו מחויבים להגן על כל האזרחים שלנו - במיוחד אלה שנרדפים לעתים קרובות".

"אדון בראון הביע לכאורה כוונה לבצע מעשים אלימים כלפי ישויות רבות כולל אזרחים פרטיים, רשויות אכיפת חוק ורבנים יהודים הקשורים לליובאוויטש", כך אמר הסוכן המיוחד של ה-FBI בדאלאס, מתיו ג'יי דה-סרנו. "הצהרות מאיימות הן פעילות פלילית חמורה עם השלכות, וה-FBI ושותפינו לאכיפת החוק ירדפו אחרי מי שמהווים איום על הקהילה כאשר איומים אלו מכוונים כדי לעורר פחד ועלולים לגרום לנזק פיזי".

על פי התביעה, ב-2 בדצמבר, בראון יצר קשר לכאורה עם חב"ד, בהודעה שנשלחה דרך אתר האינטרנט שלהם, הוא איים לרצוח את חברי בית דין, ההודעה קראה למוות של כל היהודים, האיום גם כלל קישור לסרטון בערוץ היוטיוב של בראון שבו הוא אומר כי "שלושה מנהיגים בחב"ד מוכרחים למות".

יומיים לאחר מכן, ב-4 בדצמבר, התקשר בראון למטה חב"ד המרכזי בניו יורק, ולטענת התביעה הוא השאיר שתי הודעות קוליות שבהן נאמר כי הוא "יקרע את עיניהם ולשונותיהם של הרבנים ויהרוג כל רב שימצא". למחרת, הוא התקשר שוב למשרד ואיים לפוצץ את הרבנים.

ב-8 בדצמבר הגיעו אנשי אכיפת החוק לדירתו של בראון כדי לעצור אותו. הם הפעילו את אורות החירום שלהם והשתמשו במערכת הכריזה כדי להורות לבראון לצאת מביתו. הוא הופיע בדלת, אך סירב שוב ושוב לציית לפקודות השוטרים, בסופו של דבר, שוטרים נכנסו לדירה ותפסו את בראון, שהתנגד לאזיקים.

במהלך המאבק, חברתו רבקה ג'ונס ניסתה למשוך אותו לחדר השינה. היא כיוונה אקדח לעבר סוכן FBI, שתפס את האקדח וניסה לכוון אותו לכיוון בטוח. בעודו נאבק עם בראון וגם עם ג'ונס, הסוכן הצליח בסופו של דבר לשחרר את האקדח מידה ולהעיף אותו על הרצפה.

אם יורשע, בראון צפוי לעד 5 שנות מאסר פדרלי. ואילו חברתו רבקה ג'ונס עומדת בפני מאסר של עד 20 שנה.

איום ברצח איום בנשק טקסס רבני חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד