י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מבצע 'אור ירוק': אם חולים – לא נוהגים

במבצע חדש של עמותת אור ירוק בשיתוף עם משרד הבריאות, מעלים מתנדבי העמותה את המודעות למסוכנות הנהיגה תחת השפעת תרופות

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

כמעט כל נהג יודע, כי גורמים כמו אלכוהול, סמים ועייפות משבשים את יכולת הנהיגה ולכן אין לעלות על ההגה כאשר אחד מהם נמצא בתמונה. למרות המודעות הגבוהה לאלו, ישנו גורם אחר שנהגים רבים כלל לא מודעים לרמת המסוכנות שלו בזמן נהיגה – נטילת תרופות. לכן, יוצאת עמותת אור ירוק בשיתוף עם משרד הבריאות במבצע הסברה מיוחד, בו יסבירו מתנדביה לציבור מדוע נטילת תרופות ונהיגה עלולים להיות שילוב קטלני.

לשם כך, הגיעו מתנדבי עמותת אור ירוק לקופות החולים ברחבי הארץ וחילקו עלוני הסברה אודות נהיגה תחת השפעה תרופות, הכוללים גם המלצות כיצד להימנע ממצב שבו התרופות מוציאות את הנהג מפוקוס.

ככלל, נהיגה היא פעולה מורכבת המחייבת ראייה תקינה, יכולת קשב וריכוז, יכולת להגיב במהירות למצבים שונים בדרך ובכלל – שליטה מוחלטת בכלי הרכב. היכולת לנהוג מושפעת משינויים במצב הפיזי ובמצבו הנפשי של הנהג, ולכן מחלות או תרופות שנוטל הנהג עלולות לפגוע בכשירותו לנהוג. המתנדבים הסבירו, כי כל תרופה עלולה לפגוע בכושר הנהיגה, כתוצאה מטשטוש או חוסר עירנות.

בכדי להימנע מכך, ישנן מספר המלצות שכדאי ליישם כאשר משתמשים בתרופה ומעוניינים לנהוג. ראשית, יש לקרוא היטב את העלון המצורף לתרופה ולהבין כיצד עלולה התרופה להשפיע על יכולות הנהיגה. גם התרופות הנפוצות ביותר להקלה בשיעול, להקלה בצינון או להורדת חום יכולות להשפיע על הנהיגה. במיוחד חשוב לזכור, כי תרופות הרגעה כמו משככי כאבים, כדורי שינה וכדורי הרגעה, מקשות על הקואורדינציה ועל תגובתיות הגוף ולכן יש ליטול אותן ביתר זהירות במיוחד כאשר מתכננים לעלות על ההגה.

בנוסף, כאשר נוטלים מספר תרופות שונות במקביל, יש להתייעץ עם גורם רפואי מוסמך לשם בדיקת כשירות הנהיגה. כמו כן, בעל רישיון שנתגלו אצלו מחלת לב או מגבלות במערכת העצבים, העצמות, הראייה או השמיעה, חייב לדווח על כך במכתב רשום לאגף הרישוי.
חולים אור ירוק כאבים המלצות תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד