י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מצלמות מהירות יכולות להציל 140 בני אדם בשנה

בין החודשים ינואר-מרץ 2013, נרשמו בסה"כ 20,131 דו"חות באמצעות מצלמות אכיפה, מרביתן בגין עבירות מהירות • דו"ח: מתוך 19 צמתים ברחבי הארץ בצומת אמונים נרשמו מספר עבירות המהירות הגבוה ביותר

מצלמת מהירות
מצלמת מהירות

בין החודשים ינואר-מרץ 2013, נרשמו בסה"כ 20,131 דו"חות באמצעות מצלמות אכיפה, מרביתן בגין עבירות מהירות. דו"ח מיוחד מצא כי מתוך 19 צמתים ברחבי הארץ בצומת אמונים נרשמו מספר עבירות המהירות הגבוה ביותר

באתרים בהם מותקנות מצלמות מהירות, מהירות הנסיעה הממוצעת ירדה בכ- 9 קמ"ש, כך על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על דו"ח של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בנוסף, עולה מהנתונים, כי ישנה ירידה ממוצעת במהירות של כ- 5 קמ"ש במרחקים של 0.5 ו- 1 ק"מ לפני ואחרי אתר המצלמה.

על פי הנתונים, הירידה במהירות באתרים בהם יש מצלמות תוביל להפחתה משמעותית את מספר תאונות הדרכים הקטלניות בישראל. הסיבה לכך היא, כי ירידה של 2-10% במהירות הממוצעת בכל רחבי הארץ, צפויה לצמצם את מספר התאונות הקטלניות ב- 8-40%. במילים אחרות: אם מצלמות האכיפה היו פרוסות בכל רשת הדרכים, היו ניצלים חייהם של 30-140 בני אדם מדי שנה.

אחד המחקרים שהופיעו בדו"ח בדק את מספר עבירות המהירות ועבירות המעבר באור אדום ב- 19 צמתים ברחבי הארץ בהם מוצבת מצלמת אכיפה, בין החודשים פברואר- יוני 2012. בצומת אמונים שליד אשדוד, נרשמו מספר עבירות המהירות הגבוה ביותר מבין הצמתים - 507,942. בצומת נחל חדרה, נרשמו הנתונים הגבוהים ביותר למעבר באור אדום: 11,495 מעברים של מכוניות באור אדום.

על פי נתוני האכיפה של משטרת ישראל על 48 מצלמות אכיפה, בין החודשים ינואר-מרץ 2013 נרשמו בסה"כ 20,131 דו"חות בגין מהירות ומעבר באור אדום. 13,130 דו"חות ניתנו בגין עבירות מהירות במצלמות רמזור כלומר, לרכבים החוצים את הצמתים המרומזרים במהירות מופרזת. בנוסף, על פי הנתונים נרשמו 1,816 דו"חות בגין מעבר באור אדום.

עמותת אור ירוק: "מצלמות המהירות והרמזור הוכחו כאפקטיביות בצמצום תאונות דרכים. כאשר המצלמות מותקנות במיקומים שונים ולמשך מספר שנים, עשוי להיות להן אפקט משמעותי על הבטיחות בדרכים, זאת בשל הקשר הישיר בין מהירות הנסיעה והבטיחות בדרכים. עם זאת, יש להציב מצלמות אכיפה באזורים בעיתיים ומועדים לפורענות בלבד."
מצלמה מהירות חיים הצלה דו''ח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד