ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

יש עתיד: כנס היזמים השנתי של 'אור ירוק'

עמותת אור ירוק קיימה בשבוע שעבר את כנס היזמים הצעירים השנתי למען הבטיחות בדרכים • בין הפרויקטים שהוצגו: חיישן לזיהוי קשישים במעברי חצייה וברקוד להחלפת פרטי רכב

יש עתיד: כנס היזמים השנתי של 'אור ירוק'

ב-6 למאי 2013, התקיים טקס סיום התחרות "יזמים צעירים לבטיחות בדרכים", במרכז הכנסים באזור התעשייה עתיר ידע בכפר סבא. לשלב הסיום הגיעו 7 צוותים שהורכבו מבני נוער, אשר בחרו לפתח אמצעי בטיחות יצירתיים וטכנולוגיים, בתחום הזהירות בדרכים.

אילן גרודסקי, מנהל תחום טכנולוגיה בעמותת אור ירוק, הנחה את הטקס ובתום הרצאתו בנושא מניעת תאונות דרכים, הוצגו שבעת הפיתוחים הטכנולוגיים, פרי עבודתם של היזמים הצעירים.

במסגרת התחרות זכו שני פרויקטים מהם התרשמו השופטים במיוחד. הפרויקט הראשון שזכה הוא ה"safecode" אותו פיתחו תלמידי חטיבה ב' מנשר. המוצר אותו יזמו הוא ברקוד סלולרי שכאשר סורקים אותו, ניתן להחליף בקלות פרטי רכבים לאחר תאונה.

המוצר השני שזכה, הוא "רגעים של זה"ב", אותו יזמו תלמידי בית הספר שיפמן מטירת הכרמל. המוצר אותו פיתחו הוא קופסאות מתנה שבתוכן שוקולדים בצורות תמרורים ומחוצה לו מסרים למען הזהירות בדרכים.

תלמידי מתנ"ס קרית מלאכי, יצרו את "עץ החיים" – ריחן לרכב בעל ריח של פירות יער, כאשר על שני צדדיו מופיעים כיתובים המעבירים מסרים שמטרתם לעודד את הזהירות בדרכים. בין המסרים שהופיעו על הריחן: לא להשתמש בטלפון הנייד בזמן נהיגה ולא לשלב בין אלכוהול ונהיגה. מטרתם של היזמים הצעירים היא להגביר את המודעות לבטיחות בדרכים.

תלמידות חטיבת אלון מכפר סבא, יצרו את ה"פחנייר" - פח עשוי קרטון אשר יוצר במיוחד לרכבים. המטרה של היזמיות הייתה כפולה: גם לשמור על איכות הסביבה על ידי מחזור נייר בפח וגם לאפשר ניקיון וסדר ברכב בקלות, שימנעו הסחת דעתו של הנהג.

תלמידי בית הספר אורט למדעים ומנהיגות מדלית אל כרמל, פיתחו מוצר שימושי שקראו לו "מיניפארם". המוצר הוא למעשה ערכת עזרה ראשונה שבתוכו מגוון מוצרים שימושיים כמו פנס, חוט ומחט, פנקס ועט ועוד. מטרת המוצר, היא להפוך אביזרים השימושיים בעת הנסיעה לזמינים בקלות בכדי למנוע את הסחת דעתו של הנהג בחיפושים אחריהם.

המצאה נוספת היא זו של תלמידי בית הספר "רעות לאמנויות" מחיפה הנקראת "קשיש בכביש". ההמצאה נוצרה לאחר שהתלמידים שמו לב כי קשישים בעלי קשיי הליכה זקוקים להארכת זמן של הרמזור הירוק. לכן הם המציאו התקן קטן שיחובר לרמזורים ויזהה מתי קשיש חוצה את הכביש. ההתקן יפקוד על הרמזור להאריך את זמן האור הירוק וכך יוכל הקשיש לחצות את הכביש בבטחה. התלמידים הסבירו, כי המוצר עוזר לעורר קונוטציה חיובית לתחום הבטיחות בדרכים.

תלמידי תיכון ריינה, יצרו את "דרך החיים" - עץ ריחני לרכב, כאשר בשני צדדיו מודפסים שלושה אייקונים המזכירים לנהג שעליו לעשות שלושה פעולות: לחגור חגורת בטיחות, לשמור על בטיחות הילד ברכב ולציית לרמזורים. הקבוצות הזוכות קיבלו שי מתנת עמותת אור ירוק.

זו השנה החמישית ברציפות שהמיזם מתקיים והוא מעודד את היזמים הצעירים להקים חברות לכל דבר ועניין. התלמידים מתנסים בעולם העסקים, מציבים יעדים ופועלים כחברה עסקית עם רצון לשווק את המוצר בהצלחה.

עמותת אור ירוק: "אנו מברכים את ארגון היזמים הצעירים ואת העומד בראשו, אורי ילוז על שיתוף פעולה פורה ורב שנים. העלאת נושא תאונות הדרכים לראש סדר היום, חשוב ביותר למען הפחתת תאונות הדרכים בישראל. החינוך והמודעות כבר מגיל צעיר מדגישים בפני הדור הצעיר את הסכנות שבכביש הן כנוסעים והן כהולכי רגל".





טכנולוגיה בני נוער יזמים צעירים אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד