י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיתוף פעולה מלא?

ארה"ב דחתה בקשה להקדים מסירת שני מטוסי תדלוק

הצבא האמריקאי סירב לספק לחיל האוויר שני מטוסי בואינג 46-KC לפני המועד המתוכנן, מטוסים אלה מסוגלים לשהות זמן רב באוויר ולתדלק עשרות מטוסי קרב | במערכת הביטחון ינסו לשכנע את האמריקאים לחזור בהם מההחלטה

ארה"ב דחתה בקשה להקדים מסירת שני מטוסי תדלוק
בואינג, אילוסטרציה צילום: קובי הר צבי

על רקע ביקורו של שר הביטחון בני גנץ בארה"ב, ודיווחים על שיתוף פעולה מבצעי כביכול בין ישראל לאמריקאים, אף שמדובר בתרגילים שכבר בוצעו בעבר, צה״ל ביקש לאחרונה מצבא ארה"ב להקדים קבלת שני מטוסי תדלוק מתוך ארבעה עליהם סוכם בעסקת הרכש האחרונה, לטובת המוכנות מול איראן. אך התשובה של ארה"ב הייתה שלילית. כך מפרסם יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

כזכור ועדת השרים לענייני הצטיידות אישרה רכש של ארבעה מטוסי תדלוק מסוג 46-KC, שמגיעים לטווח העולה על 11 אלף ק"מ. חשוב מכך, המטוסים מסוגלים לשהות באוויר 11-12שעות. מטוס דוגמת זה יכול לפתוח ארגז מתדלקים בים התיכון, או בכל מקום אחר, ולתדלק עשרות מטוסי קרב דרך "פוד" התדלוק שלו, שרק בפיתוח שלו הושקעו מיליארדי דולרים.

המתדלק של חברת בואינג מבוסס על מטוס נוסעים 767 ותא הטייס על דרימליינר 787. מטוסים אלה חשובים למשימת תקיפה באיראן. הם אמורים להגיע בעוד ארבע שנים לפחות ולהחליף מטוסים ישנים בני 50 שנה.

בכירים בצה"ל ניסו לשכנע את מקביליהם בארה"ב, כחלק מההיערכות מול הגרעין האיראני, להקדים קבלת שני מטוסי תדלוק, אולם כאמור הבקשה לא אושרה. בצה"ל מקווים כי במהלך השנה הקרובה יצליחו בכל זאת לשכנע את האמריקאים.

ארה"ב צה"ל מטוסים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד