כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שרדה את השואה

בגיל 100: הלכה לעולמה מרת אידה הלשטוק ע"ה 

בירושלים ליוו למנוחות את האישה החשובה מרת אידה הלשטוק ע"ה, שעברה את מאורעות השואה והקימה דורות ישרים מבורכים. אמש היא נפטרה בשיבה טובה בגיל 100 כשהיא זוכה לאריכות ימים מופלגת 

בגיל 100: הלכה לעולמה מרת אידה הלשטוק ע"ה 
הלווית הרבנית הלשטוק ע"ה צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: אמש (ראשון) הובאה למנוחות בירושלים, האישה החשובה מרת יוטא אידה הלשטוק ע"ה, שהלכה לעולמה בשיבה טובה בגיל 100. 

המנוחה ע"ה נולדה ברווה רוסקה שבגליציה בשנת תרפ"ב, לאביה הרה"ח רבי שמחה בונים גולדשטיין הי"ד, הם התגוררו סמוך לעיירה בעלזא, שם התקשרו לאדמו"ר רבי ישכר דב מבעלזא זיע"א. 

היא הייתה מהתלמידות הראשונות של מייסדת 'בית יעקב', מרת שרה שנירר ע"ה, עברה את השואה האיומה ושתתה את כוס התרעלה. בתחילה התחבאה בבתי הגויים ולאחר מכן שרדה במשך שנתיים את מחנות העבודה באושווייץ ובירקנאו. 

לאחר השואה הקימה את ביתה עם הרב החסיד רבי אפרים גריידינגר זצ"ל ועלו לארץ הקודש. הם התיישבו בשכונת שיכון ה' בבני ברק. היא חינכה את ילדיה במסירות נפש ועבדה כל השבוע בחברת 'אוסם' כדי לשלם שכר לימוד לילדיה. 

לאחר שהתאלמנה, נישאה בזיווג שני לגאון רבי שלמה הלשטוק זצ"ל, משכונת סטמפורד היל בלונדון, נצר לאדמו"רי בית אוסטרובצא, שם עמדה לימינו בכל עת עד יומו האחרון, ועזרה לו יומם וליל בכל ענייני הקהילה והכשרות.

כשעלו לארץ הקודש המשיכה בעבודת הקודש בירושלים, למרות שהזדככה בייסורים, אותם קיבלה באהבה ובדומיה. 

זכתה להקים דורות ישרים מבורכים, כולם הולכים בדרך הישר, הותירה אחריה את בניה ר' שמחה גריידינגר, הבעלים והמנכ"ל של קבוצת 'נתיב' יזמות ופיתוח נדל"ן, עוה"ד ר' שרגא גריידינגר, ר׳' יונה הלשטוק, וכן את הגאון החסיד רבי יהודה לייב הלשטוק מביתר עילית - האדמו"ר מאוסטרובצא. 

בתום מסע הלוויה אמש, היא נטמנה בחלקת הרבנים בהר המנוחות בירושלים כשבנה החורג, הרבי מאוסטרובצא, סופד לה בדברי פרידה נרגשים. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הרב יהודה לייב הלשטוק הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד