כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"מידה כנגד מידה"

בשל מצוקת החתנים: שלושה מגדולי הדור בקריאה נדירה

בשל מצוקתם של עשרות חתנים וכלות העתידים להינשא החודש – חודש טבת. יוצאים שלושה מצדיקי הדור בגזירה שאין דומה לה. במכתב נדיר הם גוזרים בכוח בית דין ובכוח של מידה כנגד מידה כי התורמים יזכו לפרנסה בשפע למעלה מדרך הטבע • אסור לכם לפספס את ההזדמנות הזו

בשל מצוקת החתנים: שלושה מגדולי הדור בקריאה נדירה
הגר"ש שטיינמן הגר"ש גלאי והגר"ד כהן צילום: באדיבות המצלם

שישים ושבעה חתנים וכלות יתומים עתידים להינשא במהלך החודש הקרוב – חודש טבת. זה לכאורה אמור להיות החודש המאושר והשמח בחייהם. חודש בו הם עתידים להקים את ביתם על אדני התורה והיראה, חודש בו הם מגשימים את שאיפת חייהם ונכנסים אל תחת החופה לאחר שנות עצב וקושי, במהלכם אביהם או אימם הסתלקו לבית עולמם לדאבון ולמגינת לב.

לחצו כאן לסיוע לחתנים הנמצאים במצוקה>>>

אלא שממש לא כן פני הדברים, במקום שהם יהיו מאושרים מהיום השמח שמתקרב בצעדי ענק, הם מתהלכים שפופים וכבויים, מודאגים וכאובים. כי רק בעוד מספר ימים הם עתידים להינשא, אבל אין להם מאומה. פשוט כלום. הם הרי יתומים, אין להם אב או אם, הבית שלהם עומד לקרוס, והם עומדים חסרי אונים ולא יודעים כיצד הם עתידים להקים את ביתם כאשר אין להם מאומה.

זה פשוט נורא ואיום. שישים ושבעה חתנים וכלות נמצאים במצב קשה ונורא. הם צריכים להינשא, צריכים להקים כבר את ביתם, אבל אין להם אפילו אגורה שחוקה. אין להם כסף לאולם, לא לתזמורת, לא לצלם ובוודאי שלא לדבר על קייטרינג, שמלת כלה וסתם נדוניה, שבלי זה לא ניתן להינשא. פשוט אין להם כלום. וכך, במקום להיות מאושרים לקראת היום הגדול עתידם לוט בערפל.

קול זעקתם הגיע עד לפתחם של גדולי הדור שליט"א אשר בצעד חריג התיישבו כמושב בית דין ויצאו בקריאה נלהבת להטות שכם למען היתומים האומללים הללו. מדובר במרן הגאון רבי דוד כהן, מרן הגאון רבי שרגא שטיינמן ומרן הגאון רבי שמעון גלאי אשר במכתב חסר תקדים מורים כי על כל אחד ואחד לתרום את הסכום הזה>>> למען היתומים האומללים.

במכתבם כותבים שלושה מגדולי וצדיקי הדור שליט"א כי "כל התורם עבור 67 היתומים שנישאים בחודש טבת – לעזור ולסייע לנישואיהם, הרינו כבית דין של יתומים בתפלה ובקשה לפני בורא עולם, שמידה כנגד מידה הקב"ה יהיה בעזרו ויזכה לפרנסה בשפע למעלה מדרך הטבע".

עוד כותבים גדולי התורה במכתב הנדיר כי, "ובס"ד נעתיר על כל תורם במקומות המסוגלים בציון הגר"א מוילנא - ובפקיעין שם נעשה נס החרובים שספק צרכי התנאים למעלה מדרך הטבע - בשבוע של פרשת בשלח בו קוראים בתורה על ירידת המן שהיא פרנסה למעלה מדרך הטבע".

אתם מבינים את משמעות המכתב? גדולי התורה גוזרים בגזירה שאין דומה לה – בגזירה של מידה כנגד מידה כי התורמים יזכו ל"פרנסה בשפע למעלה מדרך הטבע". דבר כזה עוד לא היה. הרי מי לא רוצה פרנסה בשפע ברווח? כולנו הרי רוצים, כולנו הרי כל כך זקוקים לזה. כעת, בידינו הדבר, כעת זה הרגע שלנו לזכות לגזירה הנוראה הזו. תורמים כעת וזוכים לפרנסה בשפע למעלה מדרך הטבע. תנסו את זה, לא תתחרטו. בגזירה.

לחצו כאן לסיוע לחתנים הנמצאים במצוקה>>>

הרב שרגא שטיינמן הרב שמעון גלאי הרב דוד כהן קופת העיר עזר חתנים ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד