ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עוסק בביטחון הלאומי של עם ישראל

ראש המל"ל לשעבר התרגש בביקור במכון לחשוכי ילדים

מאיר בן שבת, ראש המל"ל עד לא מזמן, התרגש מהסיור במכון 'דורות' בבני ברק, סיפר על הילדות עם 11 אחים, ושיבח את הסיוע לזוגות חשוכי ילדים. "סוד קיומנו הוא ההשקעה בדורות העתיד. מה שנעשה כאן מעורר השראה וראוי לכל שבח".

ראש המל"ל לשעבר התרגש בביקור במכון לחשוכי ילדים
מאיר בן שבת בביקור במכון דורות צילום: באדיבות המצלם

מאיר בן שבת, ראש המל"ל לשעבר, סייר במכון דורות בבני ברק, העוזר לזוגות חשוכי ילדים. את הסיור פתח רבה של אור יהודה ומייסד המכון הגאון הרב ציון כהן אשר שיתף וחשף טפח מחייו האישים שהובילו לפני מספר שנים לייסוד המכון הייחודי.

הרב כהן ורעייתו חוו את הקושי כזוג חשוכי ילדים במשך כ-11 שנים. לאחר לידת בנם הבכור, הוא הרגיש צורך לסייע לזוגות חשוכי ילדים. "אין ספק שהכול מכוח ברכתו של מרן הרב עובדיה זצ"ל שבזכותו נפקדנו בשלישייה", אמר.

הרב איתי כהן, ראש המכון הדגיש כי "אמנם נהדר שהמדינה עוזרת לזוגות הללו, אך עדיין יש קשיים ואנחנו משתדלים לעזור להם בכל. עד היום בע"ה אנחנו עומדים על 210 ילדים שנולדו בסיוע של המכון, ואלו מה שאנחנו יודעים, כה יתן הקב"ה וכה יוסיף". על כך הוסיף אביו הגר"צ כהן: "כל ילד שנולד, אני מרגיש כאילו נולד לי ילד".

בן שבת, ראש המל"ל עד לא מזמן, התרגש מהסיור ושיבח את העשייה במכון. ״פעילותו של מכון דורות מעוררת השראה והתפעלות. אני הקטן מבקש להביע את הערכתי הצנועה ולצרף את תודותי וברכותי. אני חושב שאתם עוסקים בהיבט נוסף של הביטחון הלאומי של עם ישראל, סוד קיומנו הוא ההשקעה בדורות העתיד. אתם עוסקים בזה לא רק מתוך הסתכלות על הכלל, אלא דרך התמודדותו של האדם הפרטי, הניצב מול האתגרים הקשים ומחפש מורה נבוכים ועוגנים להאחז בהם במצבו.

התרשמתי מאוד מההשקעה ומאיכות התמיכה שמכון דורות נותן לפונים אליו, הן בתחום ההלכתי, הן במישור החברתי והרגשי. לסוגיות סבוכות מאוד ואין להם מענה. ב"ה, הזינוק המדעי והטכנולוגי העניק לנו בעידן הזה יכולות רבות, המאפשרות לעשות דברים שרק יכולנו לחלום עליהם. ברם, אופן השימוש בכלים וביכולות מחייב הסדרה חברתית , מוסרית והלכתית, שבד״כ מגיעה בעקבות שאלות מעשיות וזהו המצב בו אנו נמצאים גם בתחומי הפריון והלידה".

בן שבת סיפר כי הוא גדל במשפחה בה 11 אחים: "אני יודע עד כמה נכון המשפט 'ילדים זו שמחה'. לא הייתי מחליף בשום צורה את בית הגידול הזה, החום, האהבה והערכים שנלמדים כתוצאה מהחיים ביחד. זהו בית ספר פרטי לסובלנות ולאחווה. אני יכול להבין מאוד את זעקתה של רחל ליעקב: 'הבה לי בנים ואם אין מתה אנוכי'".

בן שבת חתם את דבריו באומרו ״מה שנעשה כאן מעורר השראה וראוי לכל שבח. קיומו של מכון כזה בהתנדבות הוא נכס עבור החברה".

מאיר בן שבת הרב ציון כהן מכון דורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד