כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרשה חמורה

הנפיק אישורי נהיגה לנהגים שנפסלו ונעצר

משטרת ישראל יחד עם משרד הבריאות הודיעו הבוקר על מעצרו של עובד מינהלי במכון לבטיחות בדרכים בחשד כי אישר רישיונות נהיגה לנהגים שנפסלו משיקולי בריאות | ייתכנו עיכובים בקבלת מענה מהמכון לבטיחות בדרכים - בימים הקרובים 

הנפיק אישורי נהיגה לנהגים שנפסלו ונעצר
אילוסטרציה צילום: unsplash

עובד המכון לבטיחות בדרכים נעצר הבוקר (שני) ע"י משטרת ישראל, בחשד שהנפיק רישיונות נהיגה לנהגים שנפסלו משיקולי בריאות תמורת תשלום. מדובר בחשדות חמורים של פגיעה בטוהר המידות ואישור רישיון נהיגה למי שאינו כשיר לכך תוך סיכון הציבור.

המכון עוסק, בין היתר, בבקשות היתר לקבלת רישיון לפסולי נהיגה משיקולי בריאות, פסילות בשל שימוש בסמים ואלכוהול, נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות וכו'.

במשרד הבריאות טענו הבוקר, כי מרגע שעלו חשדות באישור הרישיונות ובנושאים נוספים - דווח המקרה באופן מיידי למשטרה שביצעה חקירה סמויה, שהפכה גלויה היום עם מעצרו של העובד וחשודים נוספים. "יצוין כי במסגרת היערכות משרד הבריאות להתקדמות החקירה ולמעצר, ננקטו פעולות שמאפשרות את המשך הפעילות הרציפה במכון. עם זאת, יתכנו עיכובים בקבלת מענה בימים הקרובים", נמסר ממשרד הבריאות. 

במשטרת ישראל התייחסו הבוקר לחקירה והמעצר: לאחר חקירה סמויה של מפלג ההונאה במשטרת מחוז ת"א, נעצר הבוקר עובד בכיר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים תושב מרכז הארץ בן 46, בחשד לשורה של עבירות מתחום טוהר המידות, בהקשר של אישור מתן רישיונות נהיגה לנהגים שנפסלו מלנהוג משיקולי בריאות.

במהלך החקירה הסמויה עלה חשד כי נהגים בסיכון שנפסלו מלנהוג מסיבות רפואיות, אושרו לנהיגה מחדש על ידי גורם במכון, תמורת תשלום של אלפי שקלים לכל תיק. על פי החשד הנחקר, המשמש בתפקיד מינהלי ולא רפואי או מקצועי במכון, התערב בתיקי בקשות מתן רישיון והשפיע במישרין על האישור תמורת תשלום אלפי שקלים לכל תיק.

עוד עלה חשד כי תמורת סכומי כסף ששולמו לחשוד, קוצר הליך בחינת הפסילה מחודשים לימים ספורים.

"הבוקר, עם הבשלת השלב הסמוי בחקירה, נעצר העובד ומספר חשודים נוספים שהעבירו, לכאורה, כספים לחשוד תמורת אישור הבקשות שלהם לרישוי נהיגה, וכן נערכו חיפושים במשרדי המכון ובתי החשודים" מסרו במשטרה והוסיפו כי החקירה נמשכת.

רישיון נהיגה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים משרד הבריאות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד