ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
החלטת הפיטורים בוטלה

אוניברסיטת ת"א פגעה בעובדיה; זה המחיר שתשלם

בית הדין האזורי לעבודה קבע כי אוניברסיטת תל אביב הפרה את זכות ההתארגנות, פיטרה שלא כדין את חברי הוועד וחויבה בפיצוי של כ-150,000 שקל. יו"ר הסתדרות המעוף גיל בר-טל: "שמח שבית הדין קיבל את עמדתנו ומקווה שהאוניברסיטה תתעשת ותזכה את עובדיה בזכויות המגיעות להם"

אוניברסיטת ת"א פגעה בעובדיה; זה המחיר שתשלם
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע כי אוניברסיטת תל אביב הפרה את זכות ההתארגנות של עובדיה ופיטרה את חברי הוועד שלא כדין. כמו כן, ביטל בית הדין את החלטת הפיטורים לגבי יו"ר ועד עובדי המחקר והפרויקט, ד"ר מרדכי רונן, וקבע שעל האוניברסיטה להמשיך להעסיקו באותו התפקיד והשכר שבו הועסק טרם החלטת הפיטורים.

בית הדין, בראשות השופטת חנה טרכטינגוט, ביטל גם את החלטת האוניברסיטה להפחית את שכרה של חברת ועד העובדים בכ-6,000 שקל, וקבע שעל האוניברסיטה להעסיקה בשכר שבו הועסקה ערב ההחלטה להפחית את שכרה.

על פי החלטת בית הדין, האוניברסיטה לא הצליחה להוכיח שהפגיעה במובילי ההתארגנות לא נעשתה בשל פעילותם בוועד העובדים, ועל כן חויבה האוניברסיטה בפיצוי של 150,000 שקל בגין פגיעה בהתארגנות. בנוסף, בית הדין חייב את האוניברסיטה לשלם לחברי הוועד 25,000 שקל בגין הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל הגיב לפסיקה ואמר: "כבר חודשים ארוכים שאנו מצרים על התנהלות האוניברסיטה. התרענו בפני הנשיא פרופ' אריאל פורת על כך שהאוניברסיטה מפרה את הכללים במשפט העבודה, כאלה שנוצרו במחקרים פורצי דרך דווקא בשעריה. אני שמח שבית הדין קיבל את עמדתנו ומקווה שהאוניברסיטה תתעשת ותזכה את עובדיה בזכויות המגיעות להם".

יצוין כי הסתדרות המעו"ף יוצגה בהליך על ידי עו"ד יובל ברוק. במסגרת ההליך המשפטי ליוו את חברי הוועד עורכי הדין רונן ליפשיץ וראובן בורק מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי במרחב תל אביב בראשות יו"ר המרחב גרשון גלמן.

אוניברסיטת תל-אביב ועד העובדים תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד