י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"דפוס התנהגות מדאיג"

מבריזן סידרתי: ליברמן נעדר ולא רק מקבינט הקורונה

שר האוצר אביגדור ליברמן נעדר באופן קבוע מישיבות ועדת השרים לחקיקה ושולח נציג אחר במקומו - על אף שחובת נוכחותו נקבעה בהרכבי הוועדות, ע"י הממשלה | ח"כ משה ארבל פנה ליועץ הממשלה: "מתגלה דפוס התנהגות מדאיג של התעלמות מהוראות הדין והחלטות הממשלה"

מבריזן סידרתי: ליברמן נעדר ולא רק מקבינט הקורונה
אביגדור ליברמן צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ברקע היעדרותו מישיבות הקבינט כמעט באופן קבוע, מפרסמת כתבת אתר 'וואלה' כי זאת לא ההיעדרות היחידה של שר האוצר. מתברר כי מאז הקמת הממשלה, לפני כחצי שנה, אביגדור ליברמן נעדר בקביעות מישיבות ועדת השרים לחקיקה.

במקומו של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו מתייצב השר 'במשרד האוצר' חאמד עמר ממפלגתו, שלו אין זכות הצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה בשל העובדה כי אינו חבר בה - ומשמש כמשקיף ומביע את דעת משרד האוצר. בהחלטת הממשלה בעת קביעת הרכב הוועדה הוסכם בבירור כי חבר הוועדה יהיה השר ליברמן ולכן אין לעמר אופציה להצביע.

אמש (ראשון) פנה ח"כ משה ארבל ליועץ המשפטי לממשלה בעניין. בנוסף פנה לממשלה בבקשה לתיקון ההחלטה שהתקבלה לפני מספר חודשים על הרכב הוועדות. במכתב ששלח ארבל כתב: "לא יתכן שיתפתח דפוס של היעדרות, עצלות, זלזול בעבודת ועדות השרים, בחוק ובכללי המינהל התקין, ועשיית דין עצמי, ונציגיו של היועץ המשפטי יאפשרו זאת ויימנעו להעיר על כך".

עוד הוסיף ארבל כי אם ליברמן אינו מעוניין להשתתף בעבודת ועדת השרים, ולשלוח באופן קבוע שר אחר מטעמו על הממשלה להתכנס ולאשר זאת. "ללא תיקון ההחלטה, משמעות ההיעדרות היא זלזול מוחלט בהחלטות הממשלה בה חבר ליברמן עצמו וכללי המינהל התקין".

ארבל הוסיף כי "מתגלה דפוס התנהגות מדאיג של התעלמות מהוראות הדין והחלטות הממשלה, דפוס שלצערי נציגי היועץ המשפטי לממשלה בוועדה לא עמדו על גדיעתו החדה והמהירה".

מלשכת שר האוצר לא נמסרה תגובה לפניית אתר 'וואלה'. 

משכן הכנסת איבגדור ליברמן קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד