כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נפילת הגוש הסובייטי

פוטין חשף: זה מה שהייתי צריך לעשות כדי להסתדר כלכלית

פוטין סיפר כי בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת, עם נפילת ברית המועצות, נהג במונית על מנת להשלים הכנסה. לדברי נשיא רוסיה, נפילת ברית המועצות שמה קץ ל"רוסיה ההיסטורית"

פוטין חשף: זה מה שהייתי צריך לעשות כדי להסתדר כלכלית
ולדימיר פוטין צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי התמוטטות ברית המועצות בשנות התשעים, הייתה קץ של "רוסיה ההיסטורית", וחשף שהוא נהג במונית כדי להסתדר כלכלית לאחר נפילת ברית המועצות.

פוטין, סוכן לשעבר של שירותי הביטחון של ברית המועצות, הק.ג.ב., קונן בעבר על נפילת ברית המועצות, ואמר כי ההתפוררות לפני 30 שנה נותרה "טרגדיה עבור רוב האזרחים". כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית 'נובסטי'.

פוטין אמר: "הרי מהי קריסת ברית המועצות? זו קריסת רוסיה ההיסטורית בשם ברית המועצות", צוטט המנהיג הרוסי. וכינה את ההתמוטטות פעם "האסון הגיאופוליטי הגדול ביותר של המאה ה-20". פוטין חשף כי הוא עבד מדי פעם כנהג מונית כדי להגדיל את הכנסותיו.

"הייתי צריך להרוויח כסף נוסף", אמר פוטין. "כלומר, להרוויח כסף נוסף בתור נהג מונית, בתור נהג פרטי. זה לא נעים לדבר על זה, למען האמת, אבל, למרבה הצער זה היה המצב".

רוסיה הייתה מרכז ברית המועצות שכלל 15 רפובליקות מהבלטים במערב ועד מרכז אסיה. ב-1991, ברית המועצות ספגה צרות כלכליות, והיא התפרקה, ורוסיה הפכה לאומה עצמאית.

ולדימיר פוטין ברית המועצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד