י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חומרי לימוד פרוגרסיביים

בדיון סוער בוועדה: פרוש לקריב: "בוק" • צפו

המהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת על הכנסת תכנים פרוגרסיביים לתכני הלימוד של המוסדות הממלכתיים, חבר הכנסת פרוש התעמת עם קריב: "הוא נציג המתבוללים, איך נותנים לו לדבר פה? הוא 'בוק'"

בדיון סוער בוועדה: פרוש לקריב: "בוק" • צפו
מאיר פרוש//גלעד קריב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לבקשת ארגוני הרפורמים התקיים הבוקר (שני) דיון סוער בוועדת החינוך, שעסק בדרישה להכניס למוסדות הממלכתיים לימוד פרוגרסיבי. מהר מאוד הדיון הפך לסוער, כאשר ח"כ מאיר פרוש קרא לח"כ קריב "נציג המתבוללים", והאשים את ח"כ רוזין בכך שהיא מעוניינת "לסתום לאורתודוקסים את הפה". לדברי מיכל רוזין, "כיום בבתי"ס הממלכתיים, פועלות עשרות עמותות אורתודוכסיות שמלמדות יהדות באופן לא פלורליסטי".

בדיון ח"כ הרפורמי גלעד קריב התעקש לדבר ופרוש הגיב שוב "הוא נציג המתבוללים, איך נותנים לו לדבר פה? הוא 'בוק'".

"את נמצאת בממשלה שבעד התיישבות ביהודה ושומרון ואת במרצ", הזכיר פרוש לחבר הכנסת רוזין. "את בממשלה שנותנת כסף לאנשים שלא מתגייסים. אתם כל יום רביעי מצביעים לחוקים שהם לא חברתיים. מה נשאר למרצ? להתנגח בחרדים".

ח"כ אורי מקלב אמר: "ילדי ישראל יוצאים ממערכת החינוך עם ידע רחב יותר על צלב ולחם ודגים יותר מאשר שמע ישראל. יהדות היא לא עוד פולקלור. לפולקלור אין המשכיות" על כך הגיבה רוזין ואמרה: "זה לא נכון. זה פייק. בגללכם הילדים שלנו בממלכתי מרגישים ניכור ליהדות".

יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל סיכמה את הדיון: "אני מודאגת מריבוי הגופים המלמדים בבתי הספר. אם משרד החינוך לא מסוגל ללמד, לכל הפחות הוא צריך לפקח היטב על מי גורמים חיצוניים שמעבירים תכנים במוסדות החינוך". היא הודיעה שתקיים דיון נוסף בנושא ודרשה שמשרד החינוך יערך לדיון ויביא לידיעת הוועדה סיכום בדיקה בנושא הגוף המפקח על פעילות עמותות המלמדות יהדות לגווניה בחינוך הממלכתי וכן את תבחיני התקצוב של מבחני התמיכה.

מאיר פרוש גלעד קריב רפורמים מיכל רוזין ועדת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד