י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עימות סוער

מנכ"ל ליב"ה תקף את הרפורמים; הח"כית הגיבה באנטישמיות

עימות סוער התגלע היום בוועדת החינוך של הכנסת סביב סוגיית לימודי היהדות בבתי הספר באמצעות עמותות. גלעד קריב ומיכל רוז'ין דרשו לאפשר כניסת ארגונים רפורמים למערכת החינוך הממלכתית ובתגובה תקף והתעמת עמם מנכ"ל מרכז ליב"ה

מנכ"ל ליב"ה תקף את הרפורמים; הח"כית הגיבה באנטישמיות
גלעד קריב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערה בוועדת החינוך של הכנסת סביב סוגיית לימודי יהדות בבתי הספר הממלכתיים באמצעות עמותות. חברי כנסת רפורמים וקונסרבטיבים ובהם ח"כ גלעד קריב וח"כ מיכל רוז'ין דרשו את כניסת הארגונים ה'פלורליסטים' למערכת החינוך הממלכתית, מה שיאפשר להם להכניס חומרי לימוד בעיתיים לכותלי בתי הספר פנימה.

במהלך הדיון התפתח עימות סוער בין מנכ״ל מרכז ליב"ה אורן הניג לחברת הכנסת רוז'ין, כשהאחרונה אף ניסתה למנוע ממנו לדבר והגיבה בדברים הגובלים באנטישמיות.

הניג, שפנה בדבריו לארגוני הרפורמים, הציג את הטענה לפיה הציבור לא רוצה בהם אז הם מנסים לכפות את עצמם בכוח דרך בג"ץ. "מנהלי בתי הספר לא בוחרים בכם כגורמים שיעבירו לימודים בנושאי יהדות בבתי הספר", אמר הניג "ואתם מנסים בדרך דיקטטורית, דרך בג"צ, ודרך תבחינים תקציביים - להכנס בכוח ולשלוט בתכנים של הילדים שלנו".

ח"כ רוז'ין הגיבה לו באמירה שגובלת באנטישמיות והפטירה כי "הכל כסף אצלכם". הניג ענה לו בעוקצנות כי הוא "מוכן להחליף את התקציב שלנו עם נשות הכותל או של כל עמותה רפורמית אחרת".

נציין כי ח"כ רוזין ניסתה פעם אחר פעם לקטוע את דבריו של אורן הניג, ובשלב מסוים יו"ר הועדה ח"כ שרן השכל אף העירה לה על כך בחריפות. "אני יודע שזה מכעיס אתכם לשמוע את דעתנו, אבל צריך לשמוע גם דעה שנייה", הוא סיים.

מרכז ליב''ה מיכל רוזין גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד