כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יוזמת 'ועד קהילות הקודש' 

קמפיין המלחמה בטכנולוגיה: שבת 'טהרנו' בכל חצרות החסידים

ועד קהילות הקודש שהחל לרכז את נושא המלחמה בטכנולוגיה המתקדמת הכריז בהוראת הרבנים והאדמו"רים על סדרת שבתות שיישאו את השם "שבת טהרנו" לחיזוק והתעוררות נגד פגעי הטכנולוגיה בכל בתי המדרשות ברחבי הארץ עם תחילת ימי השובבי"ם בשבוע הבא • כל הפרטים

קמפיין המלחמה בטכנולוגיה: שבת 'טהרנו' בכל חצרות החסידים
חסידים צילום: אילוסטרציה

ההישמרות מפגעי הטכנולוגיה ופגעי הזמן שלאחרונה עלו על שולחנם של האדמו"רים שיוצאים למלחמת חורמה בנושא, בפרט לאחר הפגישה אצל שר התקשורת יועז הנדל, החלו ליישם בשטח כמה קמפיינים שיעודדו את הציבור להתרחק ולהתנזר מהאינטרנט ונושאי כליו. 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', כבר ביום חמישי שעבר נערכה אסיפה לכלל עסקני וועדות הרבנים מכל הקהילות, שבה הוחלט בין היתר על קיום שבתות 'טהרנו', במסגרת השבתות הרבנים ירחיבו בדברי כיבושין, מדוע דבר זה נוגע לכל אחד ואחד להישמר מהטכנולוגיה המתקדמת.

בכינוס המיוחד הוחלט כי יופקו חומרי הסברה וכן כל קהילה תשתף את האחרות באמצעים שהיו לתועלת אצלה. במהלך השבתות הללו, ימסרו רבנים ואישי חינוך דרשות בהיכלי התורה והתפילה בעניין, וכן מוסדות הלימודים ייחדו את אחד מימי השבוע להחדרת חומרת הדבר בצעירי הצאן.

עיקר ומטרת הכינוסים הללו הם להדגיש עד כמה חשוב ונחוץ דבר זה לטובת עתידנו ועתיד צאצאינו. בתקווה שכל מי שישמע את הדברים יקבל על עצמו מיד לתקן מעשיו ולשנות דרכיו להתנהג כראוי וכיאות ברוח התורה והחסידות, ונתחזק בכל הכוחות לא לתת טרף למשחית אלא להישמר מכל וכל בעניין זה ולהתרחק ממנו כמטחווי אש.

בשבת הקרובה שבת פר' ויחי, תיערך 'שבת טהרנו' ראשונה בקהילות סאטמר, בעלזא ומשכנות הרועים. בשבת פר' שמות  - בקהילות גור, לעלוב, תולדות אברהם יצחק ובוהוש, בשבת פר' בא - בקהילות שבט הלוי ואגודת חבר בבית שמש.

הקהילות הללו כבר קבעו את השבת המיוחדת. בימים הקרובים יתפרסמו מדי יום, השבת שבה בחרו כלל מקהלות החסידים לערוך "שבת טהרנו" בקרב בני קהילתם, כאשר נציגי הקהילה יושבים על המדוכה בימים אלו לארגן את השבתות ולהפיק מהם תועלת מירבית לתועלת הציבור.

פגעי טכנולוגיה ועד קהילות הקודש שבת טהרנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד