י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דאגה במשרד הבריאות

מקור ההדבקה של מספר מאומתים בווריאנט אומיקרון אינו ידוע

חמישה עד תשעה נדבקים בווריאנט החדש מהערים רעננה ומודיעין - שמקור הדבקתם אינו ידוע | החשש: יקשה עד מאוד על קטיעת שרשרת ההדבקה של הווריאנט שגם כך הוא בעל קצב הדבקה מהיר 

מקור ההדבקה של מספר מאומתים בווריאנט אומיקרון אינו ידוע
בדיקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מנין המאומתים לווריאנט הדרום אפריקני 'אומיקרון' בישראל, עומד נכון להיום ומאז אמש על 67 בני אדם. הערב (שני) מתפרסם ב'כאן 11' כי מקור ההדבקה של 5 עד 9 מאומתים בווריאנט אינו ידוע - כך שקטיעת שרשרת ההדבקה הופכת למשימה מורכבת בהרבה. 

על פי הפרסום, חלק מאותם מאומתים מתגוררים במודיעין וחלק ברעננה. במשרד הבריאות הגיבו לפרסום וטענו כי ייתכן וההתפשטות "נרחבת ממה שחשבנו". כזכור אמש עדכן משרד הבריאות על עלייה ב-15 מאומתים לווריאנט 'אומיקרון', כאשר עד כה זוהו בישראל 67 מאומתים.

מתוך ה-67 ישנם 44 מאומתים ששבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה וטורקיה. 14 מאומתים נוספים נדבקו כתוצאה ממגעים שקיימו עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה וצרפת. ו-9 מאומתים נדבקו בקהילה בשלושה אירועי הדבקה שונים. 

מתוך אותם 67 מאומתים: 13 מוגדרים לא מוגנים, כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ו-54 מוגדרים מוגנים. בנוסף, קיים חשד גבוה לעוד 80 מקרים של חשיפה לוריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף.

מבין 147 המאומתים וה"חשד הגבוה", 54 עם סימפטומים. 88 בלי סימפטומים. ומצבם של חמישה נוספים בתהליך בדיקה. במקביל, בשל קצב ההדבקה המהיר של הוריאנט, קיים תרחיש במשרד הבריאות שצופה מספר שמגיע ל-15 אלף נדבקים ליום. 

אומיקרון הווריאנט הדרום אפריקני משרד הבריאות רעננה מודיעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד