ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תיקון קטן, שינוי גדול

לראשונה: אושר גידול קנאביס רפואי אורגני בישראל

ועדת הכלכלה אישרה את תיקון התקנות להסדרת תוצרת אורגנית שהוביל משרד החקלאות, שמאפשר החל מהיום לגדל קנביס רפואי אורגני בישראל: עד היום נאסר גידול תוצרת אורגנית במצע מנותק וכעת נקבע כי גידולו יוחרג מהנוהל כך שיוכל להיקרא "גידול אורגני" למרות שמגודל במצע מנותק בלבד

לראשונה: אושר גידול קנאביס רפואי אורגני בישראל
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

לאחר כשנתיים של שיח מקצועי ומשפטי בהובלת אגף סטנדרטים בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: ועדת הכלכלה אישרה היום (שני) תיקון לתקנות להסדרת תוצרת אורגנית, המאפשר לראשונה לגדל קנאביס רפואי אורגני בישראל.

התיקון שאושר היום בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, מסדיר קונפליקט בין התקנות האמורות, לבין התקן הקיים של היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (יק"ר), המחייב חקלאים לגדל קנאביס רפואי רק במצע מנותק מהקרקע, וזאת בניגוד לתקנות האורגניות ששמות דגש מיוחד על חיבור ישיר של הגידול לאדמה.

עד היום, התקנות להסדרת תוצרת אורגנית אסרו על גידול תוצרת אורגנית במצע מנותק, למעט שלושה חריגים: נבטים, פטריות ושתילים. כעת, הוחרג גם הקנאביס הרפואי, ונקבע כי גידולו יצטרף לנבטים, פטריות ושתילים אשר לא ניתן לגדם בקרקע מסיבות ביולוגיות, ויוחרג מהנוהל כך שיוכל להיקרא "גידול אורגני" למרות שמגודל במצע מנותק בלבד.

"התיקון לתקנות התאפשר הודות לשיתוף פעולה ושיח מקצועי הדוק בין הגורמים האמונים במשרד החקלאות, היק"ר, הארגון לחקלאות אורגנית ביולוגית מגדלי הקנביס רפואי, וצרכני הקנביס הרפואי", נמסר ממשרד הכלכלה.

מירית עמרני, מנהלת תחום בכירה סטנדרטים בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסרה: "לפני כשנתיים כתבנו תוכנית מפורטת השואפת להפחית את הנטל הרגולטורי בייצור תוצרת אורגנית. כחלק מאותה תוכנית, זיהינו לקונה שמונעת מחקלאים לגדל קנביס רפואי אורגני ואני שמחה שהצלחנו היום להסיר את החסם הזה. לאור השימושים הבריאותיים של התוצרת, ישנה חשיבות רבה לתיקון הנוכחי שמאפשר לראשונה לגדל בפועל קנביס רפואי אורגני, מה שמשרת את המגדלים ואת הצרכנים כאחד".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, מסר: "הפחתת נטל הרגולציה היא משימה לאומית ממנה מרוויחים אזרחי ישראל כולם. גם כאן מדובר בתיקון מתבקש והכרחי שמנטרל חסמים שהקשו על מגדלי וצרכני הקנביס הרפואי, אבל לא עוד. נמשיך לעשות הכול כדי לתת לציבור הישראלי את השירות הטוב ביותר ולהבטיח עבורם תוצרת איכותית".

קנאביס רפואי ועדת הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד