כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
קואליציה ללא רוב

מבוכה: החוק הוסר, בנט וגנץ הגיעו היישר מנתב"ג

הקואליציה נמצאת הערב ללא רוב בכנסת, בעקבות היעדרותה של שירלי פינטו שילדה בת בשבוע שעבר, וחוסר ההסכמה מצד האופוזיציה להעניק לה קיזוז. גם בנט וגנץ נאלצו להגיע לכנסת היישר מנתב"ג לחדר מבודד

מבוכה: החוק הוסר, בנט וגנץ הגיעו היישר מנתב"ג
בנט וגנץ ביציע צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הקואליציה מתנהלת היום (שני) ללא רוב, זאת בעקבות ההחלטה של האופוזיציה, שלא לקזז את חברת הכנסת שירלי פינטו שילדה בת בסופ"ש שעבר, ומאחר וראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ עשו את דרכם חזרה מחו"ל.

בעקבות כך חסרים לקואליציה שלוש אצבעות להעביר הצעות, כך שבשעות הערב המוקדמות נאלצו בממשלה להסיר הצעת חוק מסדר היום, מאחר ולא הושג הרוב להעבירו.

בעקבות המבוכה הוחלט בקואליציה להביא לכנסת את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שר הביטחון בני גנץ שנחתו לפני שעה קלה, בנט מאיחוד האמירויות וגנץ מארה"ב.

בנט וגנץ צפויים להצביע מיציע המבודדים בכנסת, לצד חברי הכנסת ניר ברקת ואמילי מואטי השוהים גם הם בבידוד, כאשר גם אז לא בטוח שיושג הרוב הדרוש להעביר חוקים.

לשכת ראש הממשלה המאולתרת בכנסת, כולל מיטה. (מתוך הטוויטר של יקי אדמקר)

כתב גל"צ, יובל שגב דיווח כי חברת הכנסת פינטו שילדה רק ביום חמישי האחרון הציעה להנהלת הקואליציה להגיע בעצמה להצבעות, אך בקואליציה ביקשו ממנה לשמור על בריאותה ולהתאושש בביתה.

בני גנץ פרסם תיעוד מחדר הבידוד בכנסת ואמר: "חבר'ה, לא מפחידים רמטכ"ל וחייל לשעבר עם בסיס סגור. אנחנו בכנסת, נצביע על החוקים החשובים וניסע לישון. אבל הכי חשוב, מזל טוב לשירלי פינטו".  

שירלי פינטו קיזוזים נפתלי בנט בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד