כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בשל הנתונים הנמוכים

מסתמן: ילדים יקבלו תו ירוק לאחר החיסון הראשון

הלחץ ממספר הילדים הנמוך שמתחסן בחיסוני הקורונה מוביל לשקילת צעדים מתמרצים: הקדמת הזכאות לתו הירוק כבר לאחר חיסון 1 ולא 2 כמקובל. וכן לבטל את המצב הקיים: בו מבצעים ילדים בדיקות מהירות המעניקות תו ירוק זמני ללא תשלום | בתוך כך, הממשלה מעוניינת להעביר חוק קורונה חדש עם הגבלות על הלא מחוסנים 

מסתמן: ילדים יקבלו תו ירוק לאחר החיסון הראשון
חיסון ילד. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

בשל נתוני ההתחסנות הנמוכים בקרב ילדים מאז פתיחת המבצע לפני כשבועיים. מסתמן כי ילדים יהיו זכאיים להנפקת תו ירוק כבר לאחר חיסון אחד - בניגוד לקיים כעת שהזכאות מתאפשרת לאחר שני חיסונים בלבד. 

על פי הפרסום בערוץ 12, נראה כי הכיוון הולך לשם, אך ההכרעה בנושא ממתינה לאישורם של ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. 

בתוך כך, במטרה לתמרץ את ההתחסנות בקרב ילדים נשקלת כעת האפשרות להפסיק עם הבדיקות המהירות בחינם לגילאי 5-11. כזכור, נכון להיום ילדים שהתחסנו או החלימו המבצעים בדיקה מהירה באחת העמדות במטרה להיכנס למקום הפועל תחת התו הירוק אינם נדרשים לשלם תשלום כלשהו. 

בד בבד, פורסם הערב כי לקראת סיום תוקפו של חוק הקורונה בסוף השנה האזרחית, מבקשים בממשלה לחוקק חוק קורונה חדש עם עדכונים שיעסקו בין היתר בהגבלות על אלו שלא התחסנו. על פי הפרסום, אופציית - בדיקת קורונה שלילית עבור תו ירוק - תוסר. 

אם וכאשר אכן יעבור החוק החדש והוא יופעל - כניסה למקומות ציבוריים הכפופים לתו הירוק תמנע מ-הלא מחוסנים. במשרד הבריאות הגיבו לפרסום וטענו כי ההגבלות הללו יופעלו רק במצב בו ידרשו ההגבלות מבחינה אפידמיולוגית.

 

 

 

 

 

 

קורונה חיסון ילדים תו ירוק נפתלי בנט יאיר לפיד אורנה ברביבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד