א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אימה בבאר שבע: חמשה הרוגים במסע נקמה • "הוא ביצע ווידוא הריגה"

מרחץ דמים בבאר שבע: חמוש פצח במסע נקמה בסניף בנק הפועלים ברחוב ז'בוטינסקי בעיר • ארבעה בני אדם נהרגו מיריות, בהם אשה בהריון, וכמה נוספים נפצעו • לאחר דקות ארוכות של התבצרות: המשטרה פרצה לזירה • השודד שחרר בת ערובה שלכד כשהיא פצועה, ירה בעצמו ונהרג

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



שעה של אימה חלפה על תושבי באר שבע: מסע נקמה של תושב מקומי ממורמר, שלא קיבל משכנתה כפי שביקש, הסתיים בטבח מחריד, בו נהרגו ארבעה בני אדם - מלבד הרוצח עצמו, שהתאבד בסיום האירוע.

סמוך לשעה 13:00 נכנס יהודי תושב העיר לסניף בנק הפועלים למשכנתאות, הממוקם בשדרות ז'בוטינסקי בשכונת נוה זאב בעיר, ופתח בירי לכל עבר.

ארבעה בני אדם - 3 גברים ואשה, נפגעו מהירי ונהרגו. בהם ככל הנראה מנהל הסניף, השומר והפקידה - שהייתה בהריון.

בין הנפגעים היה גם גבר כבן 30 שפונה במצב בינוני לבית החולים סורוקה והוכנס לניתוח כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה, עם פצעי ירי בבטן ובחזה, כך לדברי פרופסור יוחנן פייזר, סגן מנהל בית החולים סורוקה. בנוסף, קיימים 3 נפגעי חרדה.

לאחר שעה קלה בה התבצר האיש בבניין כשבת ערובה בידיו, פרצו כוחות הביטחון פנימה. התוקף שחרר את בת הערובה כשהיא פצועה באורח בינוני, ירה בעצמו ונהרג, כוחות רפואיים נכנסו למקום לבצע עליו החייאה. בהמשך, כוחות ימ"מ שסרקו את הבניין ביצעו ירי טיהור והאירוע הסתיים.

עד ראיה שנכח במקום סיפר על הפחד: "קראתי שמע ישראל", אמר, והוסיף כי "השודדים ביצעו ווידוא הריגה. אדם ששכב עלי הציל אותי, אבל הוא נהרג". לדבריו, "אף אחד לא ביקש כסף, הם פשוט נכנסו והתחילו לירות".

כוחות גדולים של משטרת מרחב נגב וימ"מ נמצאים בזירה. השר לביטחון פנים, המפכ"ל וראש אגף מבצעים בדרכם לזירה.

איש זק"א משה טביביאן, אמר: "קיבלנו דיווח ממוקד זק"א על ירי מסיבי מתוך בנק פועלים במרכז העיר, אני וצוות מתנדבי זק"א הגענו תוך דקות ספורות למקום, טיפלנו ב-4 נפגעים שהיו ללא רוח חיים בכניסה לבנק, הם פונו על ידי אמבולנסים של מד"א, בנוסף פונו מספר פצועים לבית החולים. בנוסף ידוע לנו שיש עוד בני ערובה בתוך הבנק, אנו עם צוות מתוגבר ממתינים שנוכל להכנס ולטפל בנפגעים שבתוך הבנק".

אורן אהרוני חובש 'איחוד הצלה' סיפר: "כשהגעתי לזירה עוד נשמעו קולות ירי, אני וחובשים נוספים בסיוע רופא 'איחוד הצלה' הענקנו טיפול ראשוני לנפגע באורח קשה ולמספר נפגעי חרדה, כוחות גדולים של משטרה פעלו במקום לבדיקת הנסיבות, למרבה הצער נקבע מוות על אשה וארבעה גברים כתוצאה מירי".

מדובר מרחב נגב במשטרה נמסר בסיכום האירוע: "בשעה 13:00 התקבלו מספר הודעות על יריות שנשמעו מבנק הפועלים סניף יוהנה זבוטינסקי באר שבע. כוחות משטרה גדולים בפיקודו של נצ"מ תומר בדש יצאו למקום. מהזירה פונו 4 הרוגים ו-3 פצועים. צוות מו"מ הוזעק. החשוד ירה בעצמו (בנשק אישי) ושחרר את בת הערובה. כעבור מספר דקות של טיפול רפואי הוכרז מותו, מדובר בגבר בשנות ה-40 לחייו ככל הנראה תושב העיר. אדם נוסף שפונה מהמקום במצב בינוני נמצא כרגע תחת ליווי משטרתי מאחר והינו בחזקת חשוד עד שניתן יהיה לתחקר אותו. הרקע - מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה מדובר באירוע על רקע פלילי ולא לאומני".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, אמר מחוץ לסניף הבנק בבאר שבע: "ממה שאנחנו מבינים האירוע לא על רקע לאומני. נצטרך להמשיך ולחקור. החשוד שהתאבד כנראה בסוף הירי הוא לפי הזיהוי שלנו יהודי, ככל הנראה תושב באר שבע", הוסיף דנינו. "אין לנו כרגע עובדות שמאשרות חשודים נוספים", הדגיש המפכ"ל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד לאירוע השוד בבאר שבע ואמר כי מדובר בטרגדיה גדולה. "שוחחתי עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ, וקיבלתי גם עדכונים שוטפים מהשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. האירוע הזה הוא חמור ביותר, אני לא זוכר אירוע כזה - ודאי לא בשנים האחרונות. זו לא תופעה שכיחה במדינת ישראל. אסור שפיגוע כזה יחזור על עצמו. הוא לא יחזור על עצמו. בהזדמנות זו אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות ההרוגים וכמובן איחולים והחלמה מהירה לפצועים", הוסיף ראש הממשלה.

צילום: פלאש 90













צילומים: סוכנות הידיעות "חדשות 24"













שוד הרוגים בנק באר שבע יריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד