כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ביטויים קשים

"הפיהרר" שגידל שפם וטען כי יהודים אחראים לקורונה, עומד לדין

נאצי שכינה עצמו 'הפיהרר', גידל שפם של היטלר וטען שיהודים עומדים מאחורי 'מתיחה של הקורונה' הואשם בעבירת טרור ועידוד שנאה גזענית והורשע בשלל פשעי שנאה וטרור

"הפיהרר" שגידל שפם וטען כי יהודים אחראים לקורונה, עומד לדין
אילוסטרציה צילום: רועי אלימה / פלאש 90

מתיו הנגאן, בן 36 מסנט נאוטס, קיימברידג'שייר באנגליה, פרסם סרט בן שעה המאשים את האוכלוסייה היהודית בשליטה במשטרה, בכלכלה ובתקשורת, וכינה אותם מטונפים וסדיסטיים ומיתג אותם כ'יצורים'.

הוא גם האשים יהודים בבימוי פיגועי טרור תוך שימוש ב'שחקני משבר', כינוי לתיאוריית קונספירציה לאנשים המתחזה לקורבנות ועדים לזוועות. הוא פרסם את התוכן הגזעני בתוך מסמכים וסרטונים שכותרתם "המהדורה המלאה של מתיחה של נגיף הקורונה, מוסף מתיחה של נגיף הקורונה, עדכון מתיחה של נגיף הקורונה, איך אתה נשלט".

החומר המזעזע שותף ב-archive.org, ספרייה דיגיטלית אמריקאית המאפשרת לכל אחד להעלות ולהוריד תוכן, כך על פי התביעה.

הנגאן הורשע בבית המשפט במרכז לונדון ביום שני בגין פרסום, הפצה והחזקת חומר שנועד לעורר שנאה גזענית בשישה סעיפים, לאחר כ-10 שעות של דיון של חבר מושבעים.

האשמה הקשורה לטרור הגיעה לבית המשפט לאחר שפשיטה על ביתו בסנט נאוטס חשפה עותק של מסמך שכותרתו 'כיצד לעשות כדורי שריון' - תוך הפרה של חוקי המלחמה בטרור, החוקרים מצאו גם רצועת צלב קרס ועלונים המתייחסים להיטלר כ'מושיע'. במהלך המשפט, חבר המושבעים שמע את טענותיו האחרות של תיאוריית הקונספירציה - לרבות ש"אם נגיף הקורונה היה קיים", אנשים נגועים היו מוכנסים להסגר על אסדת נפט.

הוא טען שהשפם שלו לא היה מחווה להיטלר שטבח בשישה מיליון יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. הוא גורש מבית המשפט בעבר, בגלל שענד סרט על הראש של צלב קרס אדום. הנגאן אמר לחבר המושבעים: "אתם רואים אותי עם השפם שלי, וחושבים על זה כשפם של היטלר, ולא על צ'רלי צ'פלין או אוליבר הארדי, ברור שהמוח החולה שלכם הוא שמשפיע על המחשבות שלכם".

במהלך המשפט צפו חבר המושבעים בקטעים מסרט בן שעה, של הנגאן שהכילו אינספור הצהרות גזעניות. הדיון בעניינו יימשך ב-14 בינואר שנה הבאה.

קורונה אדולף היטלר העמדה לדין אנטישמיות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד