י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בן ארי על אלי בן דהן: "רץ בעקבות מנדלסון"

מיכאל בן ארי תוקף את הרפורמה בשירותי הדת: "מי יגלה עפר מעיניך מנדלסון? האם פיללת שהרב אלי בן דהן ירוץ בעקבותיך" • תקף את 'הבית היהודי' על הפגיעה בציבור החרדי

מיכאל בן ארי
מיכאל בן ארי

הרפורמה בשירותי הדת שמקדמים השר בנט וסגנו אלי בן דהן ממשיכה לגרור תגובות: הח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, שפרש מהאיחוד הלאומי ורץ לכנסת במפלגת "עוצמה לישראל", הוציא אתמול (ראשון) מכתב חריף בו הוא תוקף את המפלגה הדתית-לאומית "הבית היהודי". המכתב התפרסם גם בדף הפייסבוק של בן ארי, שנחשב לאחד הפופלריים ברשת החברתית.

בתוך המכתב הוא מתייחס לרפרומה החדשה: "אנחנו מתבשרים על רפורמה בשירותי הדת מי יגלה עפר מעינייך מנדלסון? האם פיללת שהרב אלי בן דהן ירוץ בעקבותיך". בדבריו מכוון בן-ארי למשה מנדלסון, פילוסוף יהודי-גרמני שנחשב לאחד מאבות תנועת ההשכלה היהודית. במכתב לא מציין בן ארי מה ברפורמה החדשה מנוגד להלכה וגרר את אמירתו החריפה.

במכתב סוקר בן-ארי שורה של נקודות בפועלה של "הבית היהודי", אשר מבהירות, לדבריו, כי צדק בהחלטתו לפני הבחירות שלא להצטרף למפלגה: "כשהבהרתי לפני הבחירות, שאינני יכול ללכת למפלגה שאין לה קווים אידאולוגיים שאינה כפופה לרבנים, שמדברת על אוטונומיה לאויב בארץ ישראל ושינוי הסטטוס קוו בשבת. לא הייתי מובן. לא עברו שלושה חודשים ומפלגת הבית היהודי, לא אכזבה. לא הכניסו בהסכם הקואליציוני מילה על ארץ ישראל, לא דו״ח אדמונד לוי, גם לא התחייבות לבנות".

בן ארי גם מתייחס למצב היחסים בין "הבית היהודי" לבין הציבור החרדי: " כן יצרו הרס וחורבן מול הציבור החרדי, הפכו אותו מאוהב לאויב. כן נתנו יד לפגיעה בעולם התורה, הם רצו שנחשוב שהם פוגעים רק בחרדים אבל הנפגעים הראשונים הם דווקא ישיבות ההסדר (שיווין בנטל זה קודם כל שלוש שנים!).

שוב המפדל ביחד עם לפיד (חדש) יגזלו פת לחמם של ילדים בקיצוץ קצבאות הילדים וזה חלק קטן ממה שהספיקו להחריב (כמעט שכחתי, את הגרוש מבית עזרא בחברון) .

בסיום המכתב כותב בן ארי: " היום לאחר שלושה חודשים אני מפר את השתיקה. מכריז ואומר לא היה לי ואין לי חלק עם מחריבי התורה והארץ, עם רודפי הג׳ובים והשררה. עם הגאווה ושכרון הכח.

אין בליבי על הרבנים שנלחמו בי במהלך הבחירות. אך יש בליבי על השתיקה, על הברית שכרתה הציונות הדתית עם רודפי הדת ועוקריה. על שנאת החרדים המפעפעת כארס של עכנה. בלב שותת דם, מיכאל בן ארי".

מיכאל בן ארי היה חבר בכנסת הקודמת במסגרת סיעת "ארץ ישראל שלנו" בתוך מפלגת "האיחוד הלאומי". סיעת "ארץ ישראל שלנו" הייתה מזוהה עם הרב שלום בער וולפא, רב חב"די מהפלג המשיחי. לקראת הבחירות האחרונות דרכיהם של וולפא ובן ארי נפרדו. בזמן שמפלגת "האיחוד הלאומי" קיימה משא ומתן עם המפלגה האחות "הבית היהודי" על התאחדות למפלגה אחת, פרש בן ארי והקים את מפלגת "עוצמה לישראל".

בן ארי הציג את הפרישה כמונעת מסיבות אידיאולוגיות. לדבריו, הבית היהודי אינה מייצגת אותו ואת דעותיו, אולם אחרים טענו כי הוא דווקא כן ניסה לתפוס בה את מקומו, ורק כיוון שלא קיבל מקום מספיק גבוה ברשימה החליט לפרוש. המפלגה אותה הקים, "עוצמה לישראל", לא עברה את אחוז החסימה אך בן ארי הינו עדיין פעיל בסוגיות שונות, בין היתר בנושא המסתננים באזור דרום תל אביב.
בן ארי בן דהן הבית היהודי רפורמה שירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד