כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עוד שלל למשרד הדתות: הגיור והמקומות הקדושים

מראש הממשלה הועברה הרבנות הראשית ומערך הגיור, ממשרד התיירות - 'המרכז הארצי למקומות הקדושים' • ש"ס: "כשניכנס לממשלה - נקבל הכל על מגש של כסף"

הרב אלי בן דהן. צילום: פלאש90
הרב אלי בן דהן. צילום: פלאש90

אמש אישרה הכנסת את הרחבת המשרד לשירותי דת.

בין השאר הועברו ממשרד ראש הממשלה אל המשרד לשירותי דת הרבנות הראשית לישראל כיחידת סמך ומערך הגיור, על תקניהם ותקציביהם, וכן האחריות לעמותה הממשלתית 'המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים' שהייתה שייכת למשרד התיירות עד כה.

בנוסף, הועברו הסמכויות המוקנות לראש הממשלה אל השר לשירותי דת לפי החוקים חוק הרבנות הראשית לישראל, חוק איסור הונאה בכשרות, חוק עסקאות במקרקעין (קיום מצוות שמיטה), פקודת מאכל כשר לחיילים, חוק למניעת הונאה בספרי תורה ובמגילות, בתפילין ובמזוזות

גם סמכויות שהיו מוקנות לשר התיירות הועברו אל השר לשירותי דת.

המשרד לשירותי דת יהיה ממונה על השמיטה ויוענקו לו כל הסמכויות הנגזרות מכך והתקציבים הנצרכים, וזאת מבלי לפגוע בסמכויות משרד החקלאות הנושא.

בכיר בש"ס הגיב ואמר: "אם ש"ס הייתה בממשלה והייתה מביאה להרחבת שירותי הדת, צריך רק לתאר את הצעקה שהייתה קמה בתקשורת. כשהבית היהודי יוזם את זה - זה בסדר... אבל אין דבר. הם עשו לנו את העבודה. הרי אין ספק שבעוד מספר חודשים אנחנו ניכנס לממשלה ואזי נקבל על מגש של כסף משרד דתות מורחב".

43 ח"כים תמכו בהודעת הממשלה, 21 התנגדו לה וח"כ אחד נמנע.
משרד הדתות שמיטה גיור הרבנות הראשית המקומות הקדושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד