י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צום עשרה בטבת

הפוסק הצעיר: אסור לעשן סיגריה אלקטרונית בצום

הגאון רבי עמרם פריד, פוסק בהלכה היומית ששיגר הבוקר לתלמידיו, כי אסור לעשן סיגריה אלקטרונית בצום עשרה בטבת | ומה הדין לגבי עישון סיגריות רגילות ונרגילה?

הפוסק הצעיר: אסור לעשן סיגריה אלקטרונית בצום
הגאון רבי עמרם פריד צילום: שוקי לרר

במשך שנים רבות נפוצה השאלה בעניין עישון סיגריות - האם מותר לעשן בצום בעיקר בצום תשעה באב, כמובן מבלי להיכנס לעניין העישון עצמו בכל השנה, שיש האוסרים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ב'הלכה יומית' מפי הגאון רבי עמרם פריד מהפוסקים הצעירים הבולטים בדורנו, הובאו הבוקר הלכות התענית לצום עשרה בטבת. 

בהלכות שנשלחו למנויים, התייחס הגר"ע פריד לדין עישון בצום, ופסק כי אסור לעשן סיגריה אלקטרונית בתענית. (כידוע, סיגריות אלקטרוניות נפוצו בעיקר בשנים האחרונות. מ.ו).

לגבי עישון סיגריה רגילה ונרגילה, פוסק הרב פריד כי הותר בצנעה למי שקשה לו ללא העישון, "אמנם יש ליזהר בעישון אף בכל השנה", כותב רבי עמרם.

כמו כן הורה כי מותר לשטוף את הפה ולצחצח שיניים בתענית רק במקום שיש צער. מכל מקום יש להימנע מרחצה בחמים ומשמיעת מוזיקה עד צאת הצום.

מי שמותר לו לאכול בתענית ימנע מבשר ויין ומעדנים. קטנים עד גיל 6 מותרים באכילת בשר.

באם שכח ואכל – ימשיך לצום כרגיל, ויאמר עננו, אך אם אכל יותר מכזית או שתה יותר ממלוא לוגמיו, ישמיט את המילים 'ביום צום תעניתנו', ויאמר 'ביום צום התענית הזה'. כמו כן חולה האוכל וכן קטן האוכל לא יאמר עננו. סיים הרב פריד את מדור ההלכה היומית.


 

-

סיגריה אלקטרונית עישון נרגילה הרב עמרם פריד עשרה בטבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד