י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל מחסור בכוח אדם

הממשלה מתעלמת מזיהום אוויר בריכוזים החרדים

למרות החלטת הממשלה, גנרטורים ומפעלים בערים החרדיות ביהודה ושומרון, אינם יכולים להתחבר לתשתיות הגז הטבעי. זאת לאור, מחסור בתקן של יועץ משפטי, שאמור להתאים את החקיקה לצווי אלוף במנהל האזרחי  

הממשלה מתעלמת מזיהום אוויר בריכוזים החרדים
אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן פלאש 90

בעוד משרד האוצר תיקצב תוכנית עידוד בסך 350 מיליון ₪ להקלת המעבר לאנרגיה נקיה והתייעלות אנרגטית בתעשייה. בנוסף להקצאת 250 מיליון ₪ מענקים לתעשייה לעידוד צריכת גז. הגנרטורים בערים החרדיות אינם מחוברים למערך הגז הטבעי בגלל מצוקת כוח אדם במינהל האזרחי ונאלצים להשתמש בדלקים מזהמים יקרים ופחות בטיחותיים. כך עולה מבדיקה שערכו בלשכת ח"כ אורי מקלב.

בדיון שנערך בנושא מיצוי פוטנציאל גז במשק הישראלי דרש מקלב כי המדינה תגבר את התקנים במנהל האזרחי בכדי לאפשר את חיבור המפעלים והגנרטורים לרשת הגז הטבעי. ח"כ אורי מקלב טען שגם האוכלוסייה היהודית והערבית ביהודה ושומרון מקופחת מבחינת תשתית הולכת גז, מפני שלמנהל האזרחי אין כח אדם משפטי שיחליף צו אלוף בהחלת החוק הישראלי.

מקלב הסביר בדיון כי הממשלה קיבלה החלטה כבר לפני כמה שנים על פריסת תשתית הגז הטבעי מעבר לקו הירוק ביהודה ושומרון, אך עד כה לא נעשה כלום, הולכה למקומות האלה רק תתרום למדינה, מבדיקה שנעשתה אצלנו מתברר כי למינהל האזרחי אין מספיק כוח אדם להמיר את החוק הקיים בארץ לצווי האלוף הקיים ביהודה ושומרון ולכן לא ניתן להחיל את ההולכה ביו"ש, בגלל מחסור בתקנים אין תשתית גז. אני מבקש כי הוועדה תפעל בנושא הזה.

נציג הרשות לגז הטבעי במשרד האנרגיה הסביר כי המינהל קיבל שלושה תקנים, אך תקן היועמ"ש שאמור לעשות את התאמת החקיקה עדיין נדרש, אנחנו פועלים מול משרד הביטחון להקצות עוד כוח אדם. במהלך הדיון תהה אף ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) האם נלקח בחשבון שיש ערבים שצריך להעביר אליהם גז? לציפורי ועפולה מגיע גז, אולם לנצרת לא מגיע. האם אין פה מדיניות? אם הגז יגיע לאזורי תעשייה ערבים, זה יוזיל את העלות ולמדינה יש אינטרס שזה לא יקרה. זה מונע את ההתפתחות העתידית של התעשייה הערבית, טען אבו שחאדה.

חרדים גז זיהום אוויר יהודה ושומרון אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד