י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
מנסים לתקן את התדמית

ארגון הטאליבן לארה"ב: "רחמו עלינו, הסירו הסנקציות"

בארגון הטרור טליבאן מתחילים להרגיש את הקושי בניהול מדינה תחת סנקציות ושר החוץ של ממשלת אפגניסטן החדשה מתחנן למערב להסיר את הסנקציות

ארגון הטאליבן לארה"ב: "רחמו עלינו, הסירו הסנקציות"
לוחמי הטליבאן באפגניסטן צילום: צילומסך

שר החוץ החדש בממשלת טליבאן, אמיר חאן מוטאקי, קרא, כמעט בבכי, לארה"ב ולמערב לרחם עליהם ולהסיר את הסנקציות נגדם. בראיון לסוכנות הידיעות AP ניסה מוטאקי לשקם את תדמית ארגונו בעיני מדינות המערב.

מתוך בניין משרד החוץ בלב הבירה קאבול, טען מוטאקי כי מדיניות ארגונו השתנתה מאז הפעם האחרונה שבה שלט באפגניסטן. מטרתו העיקרית של הריאיון הייתה לבקש ממעצמות המערב לבטל את הסנקציות שהושתו על הממשל החדש. כך למשל, כ-10 מיליארד דולרים בדמות תקציבים אמריקניים ואחרים מעוכבים כעת - ואינם מועברים לקאבול בשל הסנקציות על ארגון הטרור.

בראיון טען השר כי "לסנקציות נגד אפגניסטן לא תהיה כל תועלת. אין לאף אחד עניין לערער את יציבות המדינה או הממשלה. התקדמנו בממשל ובפוליטיקה, כמו גם באינטראקציה עם האומה האפגנית ועם העולם", טען. "מיום ליום נצבור יותר ניסיון ונתקדם יותר", אמר. לשאלת המראיין, אם הארגון כה נאור מדוע הייתה בריחה המונית וניסיון לעלות על מטוסים ברגע שעלה לשלטון, ענה השר בעקשנות: "העוני והחלום לחיים טובים יותר הובילו אותם לנסות להימלט לארה"ב".

השר הודה כי "בחודשים הראשונים עשינו טעויות, אך אנו עובדים על רפורמות נוספות לתועלת האומה". הוא לא פירט מה היו הטעויות ומהן הרפורמות. כחלק מהתדמית הידידותית שהוא מנסה לקדם, טען מוטאקי כי אין לארגון כל בעיה עם ארצות הברית או מדינות המערב שהחרימו את טליבאן.

לדבריו, "אמריקה תשנה, לאט לאט, את יחסה כלפי טליבאן". השר סיים את הריאיון במסר לוושינגטון: "את הנקודה האחרונה שלי אני רוצה להפנות לאמריקה, לאומה האמריקנית: אתם אומה גדולה ודגולה, וחייבת להיות לכם מספיק סבלנות ולב גדול בזמן שאתם קובעים מדיניות באשר לאפגניסטן, לצמצם את הפערים ולקצר את המרחק בינינו ולבחור ביחסים טובים עם אפגניסטן".

אפגניסטן טליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}