כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מדינה יקרה

אושר מס הקנייה על משקאות מתוקים; מיץ ענבים הוחרג

הצו, שעליו חתם שר האוצר אביגדור ליברמן באוקטובר האחרון, ייכנס לתוקף בתחילת השנה האזרחית הבאה | ועדת הכספים החריגה מהצו מיץ ענבים ומיץ לימון שכמות הסוכר בו נמוכה מ-5 מ"ג ל-100 מ"ל. ההחלטה צפויה להגדיל את הכנסות המדינה בכ-380 מיליון שקל בשנה

אושר מס הקנייה על משקאות מתוקים; מיץ ענבים הוחרג
קולה זירו צילום: Nati Shohat/Flash90

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שלישי) את הצו המטיל מס על משקאות מתוקים וממותקים. הצו, עליו חתם שר האוצר אביגדור ליברמן באוקטובר האחרון, ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2022. הצו מטיל על משקאות עם 5 מ"ג סוכר ל-100 מ"ל ומעלה מס קנייה של 1 שקל לליטר משקה, 6 שקלים לליטר תרכיז, ו-6 שקלים לק"ג אבקה. על משקאות עם פחות מ-5 מ"ג סוכר ל-100 מ"ל, מיצי פירות ומשקאות עם ממתיק שאינו סוכר – יוטל מס קנייה של 0.7 שקל לליטר משקה, 4.2 שקלים לליטר תרכיז ו-4.2 שקלים לק"ג אבקה.

בנוסף, כולל הצו מס על המלאים המצויים בידי הסוחרים מעל לגובה של 10,000 שקלים מס.

על פי החלטת הוועדה היום, הוחרגו מהצו מיץ ענבים ומיץ לימון שכמות הסוכר בו נמוכה מ-5 מ"ג ל-100 מ"ל. ההחלטה צפויה להגדיל את הכנסות המדינה ממסים בכ-380 מיליון שקל בשנה.

הטלת המס על משקאות מתוקים וממותקים נועדה לסייע במאבק בתופעת השמנת היתר, שהחמרתה בשנים האחרונות גורמת לנטל כבד על שירותי הבריאות ופוגעת בבריאות הציבור.

על פי נתוני משרד הבריאות, משקאות מתוקים וממותקים אחראים ל-30%-40% מצריכת הסוכר המוסף (שאינו מצוי במזון באופן טבעי), ומחקרים מלמדים כי מיסוי משקאות אלו עשוי להביא להפחתת הצריכה שלהם ולשיפור ניכר בבריאות הציבור בטווח הארוך. בהחלטה למסות את צריכתם של משקאות אלו, מצטרפת ישראל לשורה של מדינות נוספות, בהן פינלנד, בריטניה, מקסיקו, הונגריה וצרפת.

משרד האוצר אביגדור ליברמן מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד